سرویس: اجتماعی 16:24 - چهارشنبه 20 شهریور 1392

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امامزادگان فرهنگ و زندگی را به یکدیگر پیوند می زنند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امامزادگان عامل پیوند و استحکام، فرهنگ و زندگی و بهترین بستر برای برای ارتباط عاطفی با اولیای دین هستند.

به گزارش اصفهان شرق، علی جنتی در نخستین کنگره بین‌المللی امامزادگان ، حضور امامزادگان بر این سرزمین را عامل فراهم شدن بهترین بستر برای ارتباط عاطفی با اولیاء دین و رشد دینی دانست و تاکید کرد: توسل به اهل بیت عصمت و طهارت جزئی از آموزه‌های دینی است که بر جان و قلب ایرانیان نقش بسته است.

وی افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه در ایران جلوه‌ای از زیبایی‌های بصری و نمونه‌‌‌ای از فرم‌های نمادین با باورهای اعتقادی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در طول قرن‌های گذشته هر روز شجره طیبه خاندان رسول‌الله پرثمرتر بوده و دشمنان اسلام را نابود و زبون‌تر ساخته است.

وی بیان کرد: با وجود دشمنی بدخواهان این سلاله طیبه همواره دارای برکت برای اسلام بوده است و انوار درخشان این سلاله پاک هر روز شعاع بیشتری پیدا کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ایرانیان که با آغوش باز پذیرای دین اسلام شده‌ بودند، از فرزندان عصمت و طهارت به شایستگی پذیرایی کردند و افتخار می‌کنند که چند هزار امامزاده را در میهن خود جای داده‌اند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ شیعه همه چشم امید به شفاعت و کرم اهل بیت دوخته‌اند، تصریح کرد: وجود مبارک علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت معصومه (س) در ایران و هزاران حرم امامزادگان در سراسر ایران جزء فرهنگ و سنت این مردم شده است.

جنتی گفت: امامزادگان سفیران فرهنگی اسلام ناب محمدی بوده‌اند که خواسته یا تحت فشار خلفای ظالم عباسی و بنی امیه ناخواسته به این کشور رو آوردند.

وی خاطرنشان کرد: نقش اعتقادی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی امامزادگان فراوان و قابل توجه و برنامه‌ریزی برای مردم و گردشگران است.

امامزادگان  باعث افزایش روحیه ایستادگی در مقابله با تفکر غلط وهابیت هستند

در ادامه این کنگره رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در سخنانی تجلیل از امامزادگان را باعث افزایش و تقویت روحیه ایستادگی، ظلم‌ستیزی در جامعه اسلامی و مقابله با تفکر غلط وهابیت خواند.

حجت‌الاسلام علی محمدی گفت:‌ تجلیل از امامزادگان و اولاد ائمه اطهار (ع) یک وظیفه قرآنی و اجابت خاص پیامبر (ص) است، چراکه پیامبر اکرم (ص) اجر و مزد رسالت خودش را مودت و احترام به اولاد و اهل بیت (ع) خود قرار داد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: ‌نکته دیگری که باید در این کنگره به آن بپردازیم، احترام و ارادت همیشگی ایرانیان به اهل بیت (ع) و امامزادگان است.

محمدی ابراز داشت: ‌این افتخار ما ایرانیان است که در دوران غربت اهل بیت (ع) و اولاد آنها، مردم مسلمان ایران امامزادگان را با احترام و ادب با آغوش باز مورد استقبال خود قرار داده و پذیرای این بزرگواران بودند.

وی تصریح کرد: افتخار میزبانی ایرانیان از امامزادگان نباید به دست فراموشی سپرده شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در باب تشکیل از امامزادگان هدف دیگر را اینچنین، عنوان کرد: تجلیل از این بزرگواران باعث ‌الگوسازی برای جوانان و نوجوانان است. دشمنان اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) درصدد این بوده و هستند که الگوهای دروغین را به جوانان کشور معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: این درحالی است که امامان و امامزادگان به عنوان الگوهای راستین بوده و هستند که اگر ما تلاش نکنیم و این الگوها را به جامعه معرفی نکنیم، دشمن الگوهای تقلبی خود را معرفی خواهد کرد.

محمدی بیان داشت: چقدر بجا و سزاوار است که این افراد را به عنوان الگو معرفی کنیم. تجلیل از امامزادگان و نکوداشت نام و یاد آن بزرگواران تجلیل از مقام شهادت و شهدا است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور متذکر شد: هدف دیگری که می‌توان در تجلیل از امامزادگان به آن اشاره کرد، روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن و ظلم‌ستیزی است.

وی یادآور شد: پرداختن به موضوع رفتار مقاومت‌وار و ظلم‌ستیز امامزادگان باعث افزایش و تقویت روحیه ایستادگی و دشمن‌ستیزی در جامعه اسلامی خواهد شد.

منبع: صاحب

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.