سرویس: اجتماعی 18:01 - جمعه 08 بهمن 1395

خوشحالی کشاورزان شرق اصفهان از بازگشایی آب زاینده رود؛

ذخیره گندم عائله را در زمین پاشیدم/ کشاورزی بذر شادی را به زندگی ام بخشید

آقا سید کشاورز شاهتوری گفت: از این که آب رها شده خوشحالم و دوستدارم همیشه این آب زاینده رود جاری باشد زیرا کشاورزی به من روحیه می دهد و من حاضرم همیشه کشاورزی کنم.

به گزارش اصفهان شرق، حال و هوای این روزهای شرق اصفهان سراسر شادی و نشاط است و این روزها کبوترخانه های موجود در دل اژیه نیز با صدای گنجشک ها اُخت گرفته است. با بازشدن آب زاینده رود، کشاورزان، این دغدغه را دارند که ای کاش جریانش دائمی باشد و بتوانند هر ساله قوت سالانه خود را از زمین های کشت شده دریافت کنند.

45

غلامرضا قدرتی شاتوری خبرنگار کشاورز اصفهان شرق، به سراغ کشاورزان رفت و گفتگویی برگرفته از حیات زنده رود از کشاورزانی که با لبخند از وی پذیرایی کردند، گرفت.

کشاورزان دهستان شاهتور از رها سازی آب ابراز خوشحالی کردند و با وجود سردی هوا با دل و جان روی زمین های خود مشغول کشاورزی بودند.

یکی از کشاورزان می گفت: از این که آب رها شده خوشحالم و دوستدارم همیشه این آب زاینده رود جاری باشد زیرا کشاورزی به من روحیه می دهد و من حاضرم همیشه کشاورزی کنم.

2

وی اظهار کرد: با وجود کار کردن در زمین کشاورزی، دیگر فکرم درگیر نیست و به راحتی زندگی می کنم و قطعا این نشاط به محیط خانواده نیز منتقل می شود.

یکی دیگر از کشاورزان که مشغول بیل زدن در زمین های کشت شده خود بود، افزود: من گندمی که برا تهیه نان ذخیره کرده بودم، در زمین پاشیدم به امید اینکه بعد هم همینطور آب جاری باشد و برای آبیاری های بعدی آب کافی داشته باشم.  کشاورزان شاهتوری یا هر کجای حوضه زاینده رود فرقی ندارد زیرا بیشترمان شغل کشاورزی داریم و اگر برا کشت خود آب نداشته باشیم انگار فلج هستیم.

87878

یکی دیگر از کشاورزان خاطرنشان کرد: ای کاش بودجه کافی برای سیمانی کردن جوی آب به ما داده بودند که از هدر رفت آب جلوگیری می شد و امیدواریم مسئولان در این رابطه اقدام لازم را انجام دهند زیرا درآمد حاصل از این کشت، نمی تواند به ترمیم همه بخش های زندگی برسد.

وی ادامه داد: کشاورزی شغل پاکی است و درآمد حلالی عاید زندگی ما می کند و از خدا می خواهیم که این اب و آبادانی دوام داشته باشد.

آقا سید خاطرنشان کرد: مسئولان این نشاط کشاورزان شرق اصفهان از بازگشایی آب را مشاهده کنند و با اقدام درست و کاربردی، نگذارند حیات کشاورزی شرق اصفهان خشک شود.

انتهای پیام/ ش

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.