سرویس: اخبار شهرستان 15:55 - جمعه 08 بهمن 1395

امام جمعه شهر ورزنه:

مدیریت یکپارچه تپه های ماسه ای به نفع ورزنه است/ عده ای با شایعات مردم را نگران می کنند

حجت الاسلام شامحمدی گفت: مدیریت یکپارچه برای بهتر شدن وضعیت موجود در تپه های ماسه ای است و برای آن عزیزانی هم که منبع درآمدش در ان منطقه می باشد هیچ مشکل برای ادامه کار به وجود نخواهد آمد.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه ورزنه در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به تقوای الهی و پرهیز از گناه در ادامه مباحث هفته های گذشته به خصوصیات جامعه قرآنی اشاره و گفت: خداوند متعال در قرآن مومنان را به مراقبت و پرهیز از ربا خواری فرا می خواند زیرا امکان دارد که اهل ایمان نیز به واسطه وسوس های شیطان مرتکب چنین گناهی شوند.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی یکی از دلایل حرمت ربا را قوی تر شدن شخص رباخوار در جامعه خواند و اظهار کرد: ربا همانند زالو به جان مردم می افتد و عده ای را ضعیف می کند و کسی که مرتکب ربا می شود بجنگ خدا می رود و امروزه بسیاری از گرفتاری های جامعه اسلامی که منتهی به بلاهای طبیعی می شود بخاطر ربا وربا خواری است.

وی به وضعیت تهیه جهیزیه در خانواده ها اشاره و افزود: یکی از مشکلاتی که باعث می شود افراد جامعه دچار ربا شوند جهیزیه برای ازدواج فرزندانشان است که به واسطه رسم و رسوم های اشتباه وسایلی را تهیه می کنند که سال های سال بعداز ازدواج عروس و داماد مورد استفاده قرار نمی گیرد. باید حرکتی انجام شود تا رسم و رسومات غلط از جامعه برچیده شود.

حجت الاسلام شامحمدی ضمن شکر گزاری به درگاه خداوند متعال بخاطر بارندگی های اخیر تصریح کرد:خدا را شاکریم که با بارش باران رحمت خود و بازگشایی زاینده رود آب به شهر ورزنه و منطقه حوضه آبریز زاینده رسید و کشاورزان عزیز فعالیت خود را شروع کردند.

وی با اشاره به نزدیکی دهه فجر، پایداری نظام اسلامی ایران را بر دو ستون ولایت و مردم عنوان و خاطرنشان کرد: اگر هر کدام از دو ستون ضعیف عمل کنند نظام اسلامی دچار مشکل خواهد شد و اگر ضعف هایی در مملکت و نظام وجود بخاطر انتخاب ما مردم است که باید در انتخاب های خود متعهد و بصیر باشیم که رمز بقاء نظام، حرکت نظام و تغییر روش نظام با مردم است.

امام جمعه ورزنه گفت: آنهایی که می گویند تمام مشکلات به دست رهبری مرتفع خواهد شد اشتباه است و باید مردم با ولایمتداری که دارند در صحنه حضوری جدی و پیگیر داشته باشند.

وی به مدیریت یکپارچه گردشگری در تپه های ماسه ای اشاره و تصریح کرد: به دستور فرماندار مدیریت یکپارچه و هماهنگ تپه های ماسه ای صورت گرفت که این کار بسیار خوبی بود و ما هم از این اقدام حمایت می کنیم و طیق قانون 50درصد از دریافتی در ورودی این محل باید به حساب شهرداری واریز و در شهر ورزنه هزینه گردد.

حجت الاسلام شامحمدی با اشاره به شبهه آفرینی عده ای در فضای مجازی در خصوص تپه های شنی، خاطرنشان کرد: متاسفانه عده ای در فضاهای مجازی هر روز شایعه درست کرده و باعث شده که نگرانی هایی را در جامعه به وجود آورند ولی مدیریت یکپارچه برای بهتر شدن وضعیت موجود در تپه های ماسه ای است و برای آن عزیزانی هم که منبع درآمدش در ان منطقه می باشد هیچ مشکل برای ادامه کار به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.