سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 17:05 - جمعه 08 بهمن 1395

تکنیک هایی برای مقابله با میگرن؛

سردردهایی که با شما شوخی ندارند/ شگردهای ساده درمان میگرن

سردرد و میگرن دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که برای مقابله با آن‌ها می توان از تکنیک های زیر استفاده کرد.

به گزارش اصفهان شرق، سردرد در اکثر مواقع به خاطر خستگی و کمبود خواب رخ می دهد، به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند افراد هنگام بروز میگرن و سردرد در یک اتاق تاریک که تهویه مناسب دارد استراحت کنند تا سردرد آنها برطرف شود.

در هنگام بروز سردرد، مبارزه با خواب و کار کردن می تواند وضعیت فرد را بدتر کند و باعث تشدید حملات میگرن در او شود.
یکی دیگر از دلایل بروز سردرد گرسنگی است و معمولاً هنگامی که فرد زمان زیادی را گرسنه بماند دچار میگرن و سردرد می شود، کارشناسان توصیه می کنند افراد به هنگام سردرد مقداری غذا مصرف کنند به ویژه خوراکی های حاوی منیزیم از جمله کرفس، روغن زیتون، تخمه آفتابگردان و یا کدو تنبل را در اولویت قرار دهند  زیرا این مواد غذایی خاصیت ضد التهابی دارند و می توانند به سرعت سردرد و فشار جمجمه را کاهش دهند.
محققان علوم  درد و سردردهای عصبی در تحقیقات خود دریافتند افت قند خون یکی از دلایل بروز سردرد است و افراد مستعد سردرد برای جلوگیری از بروز این مشکل باید توجه خاصی بر مصرف به وقت هر سه وعده غذایی صبحانه ، ناهار و شام خود داشته باشند.
گذاشتن مقداری یخ درون پارچه و قرار دادن آن بر روی پیشانی هم یکی دیگر از راه حل های مفید و سریع برای درمان حملات سردرد است، این کار باعث کاهش التهاب و درجه حرارت بدن، جلوگیری ازگرفتگی رگ های خونی و نیز از بین بردن سردرد می شود.
همچنین می توان از کمپرس آب یخ یا کیسه های یخ برای خنک کردن سر و رفع التهاب نیز استفاده کرد.
استحمام با آب گرم نیز یکی دیگراز روش های فوق العاده موثر برای درمان سردرد است، یکی از علل بروز سردرد عفونت ویروسی در سینوس های تنفسی درصورت است و به دلیل انسداد آنها و کاهش توانایی تنفس،  فرد با کمبود اکسیژن و بروز سردرد مواجه می شود ، در این مواقع استحمام با آب گرم و بخور دادن صورت می تواند مجاری تنفسی را باز و سردرد را آرام کند.
فعالیت های کاری، استرس ها و فشارهای عصبی می تواند در نقاط پرانرژی بدن اختلال ایجاد کند، این مشکل یکی از دلایل بروز سردرد در برخی افراد است، برای رفع این مشکل می توانید از جلسات ماساژ بدن استفاده کنید تا هم فشار از روی عضلات برداشته شود و هم التهاب در سر کاهش پیدا کند.
افرادی که سردردهای مزمن و طولانی مدت دارند می توانند با مراجعه به متخصص از مزایای طب سوزنی نیز بهره مند شود، در طب سوزنی متخصص با بررسی می تواند فشار برروی جریان خون و اعصاب را کاهش دهد.
کم آبی باعث غلیظ شدن جریان خون و بروز سردرد در بدن افراد می شود، به همین دلیل کارشناسان توصیه می کنند افراد در طول روز به میزان کافی از مایعات استفاده کنند تا بدن آنها دچار کم آبی نشود.
اصلاح الگوی تغذیه و نیز جلوگیری از افزایش وزن نیز در جلوگیری از بروز فشار خون بالا و ایجاد سردرد موثراست.
کارشناسان توصیه می کنند چنانچه فرد دچار سردرد مزمن است حتماً به متخصص مراجعه کرده تا علت اصلی بروز سردرد مشخص شود، گاهی اوقات مشکلات شنوایی، تومور مغزی، دندان درد، عفونت های ویروسی، کمر درد و دیسک کمر، ضعیف شدن قدرت بینایی چشم ها و مواردی از این دست باعث ایجاد سردرد می شود.
رسیدگی نکردن به مشکل سردرد و عدم کنترل آن می تواند فرد را با مشکلات سلامتی جدی از جمله احتمال بزوز سکته مغزی و یا حتی نابینایی مواجه کند.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.