سرویس: دین و اندیشه 14:00 - جمعه 08 بهمن 1395

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه مطرح کرد

تبدیل مساجد به «پایگاه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی» هنر انقلاب اسلامی است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هنر انقلاب اسلامی، ولایت و رهبری این بود که مسجد را از یک مجموعه فرضی عبادی به یک مجموعه سیاسی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی تبدیل کرد.

به گزارش اصفهان شرق،  حجت‌الاسلام علی محمدی درباره ترویج فرهنگ وقف در جامعه  اظهار کرد: امام خمینی (ره) تلاش کرد وقف و موقوفات را به متن جامعه بیاورد؛ باید در زمینه تبلیغ سنت حسنه وقف تلاش کنیم زیرا این موضوع در مسایل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی همواره مورد توجه بوده است.

وی افزود: حکومت ننگین پهلوی ماموریت داشت تا احکام الهی را از بین ببرد و احکام سنت حسنه وقف در بین مردم فرهنگ‌سازی نشود اما ما امروز تلاش می‌کنیم تا فرهنگ وقف در جامعه ماندگار شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره لزوم ساخت مساجد گفت: هدف از ساخت مساجد، جهاد فی سبیل‌الله است؛ رزمنده بسیجی، نیروی انقلابی، مدافع حرم، دین، قرآن و حریم اهل بیت باید در مساجد تربیت شود و مسجد باید به عنوان پایگاه توحید در مقابل کفر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمدی یادآور شد: هنر انقلاب اسلامی، ولایت و رهبری این بود که مسجد را از یک مجموعه فرضی عبادی به یک مجموعه سیاسی، اجتماعی، نظامی و فرهنگی تبدیل کرد؛ هنر امام خمینی (ره) این بود اسلامی که فقط در مسائل فردی مطرح بود را تبدیل به یک حکومت کرد و اسلام تک بُعدی را به اسلام حکومتی و اجتماعی تبدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نظریه پردازان غربی بر این نکته اعتراف داشته است که هنر امام خمینی (ره) این بود که اسلام فردی را به حکومت دینی تبدیل کرد و امروز لیبرال دموکراسی با همین موضوع دشمنی دارد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه درباره کسانیکه به فکر تخریب مساجد هستند گفت: افرادی‌که مسجد را تخریب می‌کنند که مهمترین آن تخریب باطنی است، اجازه نمی‌دهند یاد خدا و اسم خدا در مساجد آورده شود؛ آنها با ولایت زاویه دارند و شعار دشمنان خدا را در مساجد مطرح می‌کنند که همه این عوامل جزو تخریب مسجد به حساب می‌آید.

حجت‌الاسلام محمدی با تاکید بر لزوم همسویی مساجد با امام و رهبری  متذکر شد: مسجد باید جایگاه محبان و محبوبان الهی و کسانی که خدا را دوست دارند و خدا آنها را دوست دارد، باشد.

وی محل انصاف، اقامه عدل و داد را از دیگر شاخصه‌های مساجد دانست و یادآور شد: مسجدی که در قرآن بر آن تاکید شده است باید محلی برای رفع اختلافات، اقامه انصاف و عدل و محل زینت انسانها باشد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.