اصفهان شرق

دوازدهمین جشنواره ملی صنایع دستی رضوی در اصفهان برگزار می‌شود

کدخبر: 124021
1395/11/08 در ساعت 11:40

به گزارش اصفهان شرق، پرویز طاهری اظهار داشت: به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) و همزمان با دهه کرامت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان دوازدهمین جشنواره ملی صنایع دستی رضوی از سری برنامه‌های پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را در دو بخش صنایع دستی چوبی و صنایع دستی فلزی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف اشاعه و برگزار می‌شود، تصریح کرد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی و خلق آثار هنری در راستای معرفت بخشی و ارتقای معنویت در سطح جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی به عمل آمده دوازدهمین جشنواره در دو در بخش صنایع دستی چوبی در بخش‌های معرق کاری، منبت کاری و نازک کاری چوب و در بخش صنایع دستی فلزی در بخش‌های شبکه بری فلز، قلمزنی (ریز قلم و سیاه قلم) و قلمزنی برجسته برگزار می شود.

وی اظهار داشت: محورهای جشنواره احادیث رضوی، سبک زندگی و سیره رضوی، نماز طلب باران، مناظره با پیروان ادیان توحیدی و دانشمندان، نماز عید فطر، حدیث سلسله الذهب، حرم رضوی، القاب حضرت، شهادت حضرت امام رضا(ع)، کاروان‌ها و زائران پیاده، جاده ولایت (از شلمچه تا توس) و حضور امامزادگان در ایران است.

طاهری بیان کرد: ثبت نام در دوازدهمین جشنواره ملی صنایع دستی رضوی صرفا از طریق http://esfahan.shamstoos.ir و http://portal.shamstoos.ir امکان پذیر است و علاقه مندان نسبت به تکمیل فرم ثبت نام مندرج در پایگاه مذکور و همچنین ارسال تصویر آثار خود از این طریق اقدم کنند.

انتهای پیام/تسنیم