اصفهان شرق

رزمایش پدافند غیرعامل بسیج کارگری شرق اصفهان برگزار شد

کدخبر: 123998
1395/11/07 در ساعت 17:29

به گزارش اصفهان شرق، یکی از مسئولان برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل ناحیه امام علی (ع) اصفهان در خصوص اهمیت برگزاری این رزمایش اظهار کرد: بالا بردن توان و آمادگی کارگران و نیروهای شاغل در کارخانه‌ها در برخورد با هر حادثه طبیعی و غیر طبیعی از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است

سرگرد پاسدار ابوطالب جمشیدی با اشاره به حضور بیش از 400 نفر از کارگران در رزمایش مشترک پدافند غیرعامل حوزه مقاومت بسیج کارگری شهید لاجوردی و پایگاه بسیج شرکت قارچ یکتای سپاهان گفت: تلاش و حمایت از سلامت و ایمنی جامعه کارگر از اولویت‌های شاخص بسیج ادارات، کارخانجات و اصناف شرق اصفهان است.

وی بابیان اینکه هر حادثه‌ای خواسته یا ناخواسته در هر محلی امکان رخ دادن دارد، ادامه داد: رزمایش‌ها چون شبیه‌سازی یک واقعیت در محیط کنترل شده هستند افراد را برای برخورد در شرایط سخت بحران آماده می‌کند.

جمشیدی با اشاره به تأکیدهای مکرر رهبر معظم انقلاب در باب اهمیت پدافند غیر عامل، گفت: یافتن مهارت در تمرین‌ها بویژه در مسئله پدافند غیرعامل به کاهش از دست دادن جان انسان‌ها و خسارت‌های مادی و تجهیزاتی می‌شود.

وی تأکید کرد: افراد حاضر در این رزمایش مسئولیت‌های مختلفی را بر عهده دارند و کلیه اقدامات را تا رسیدن دستگاه‌های تخصصی امدادی انجام می‌دهند.

* آموزش پدافند غیر عامل در صدر امور آموزشی

سروان شفیعی بابیان اینکه هرلحظه حادثه در کمین است، گفت: در واحدهای خود آموزش پدافند غیرعامل را برای کاهش آسیب‌ها در صدر امور آموزشی به نیروهای زیرمجموعه قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به برخی از دوره‌های آموزشی افراد شرکت‌کننده در این رزمایش گفت: خود امدادی و دگر امدادی و طریقه صحیح اطفاء حریق به این افراد قبلاً آموزش داده‌شده است.

شفیعی در تشریح جزییات این رزمایش اظهار کرد: مقابله و پیشگیری از بحران، اطفا حریق، امداد و نجات در این رزمایش به‌صورت عملی و شبه واقعی تمرین شد.

وی با اشاره به سناریوی از پیش تهیه‌شده رزمایش پدافند غیرعامل، گفت: افرادی نفوذی باهدف تخریب اقدام به آتش‌سوزی در کارخانه می‌کنند سپس نیروهای مشخص‌شده اقدام به اطفا حریق کرد و گروه سوم برای امدادرسانی و خارج کردن مصدومان احتمالی از محل حادثه وارد عمل می‌شوند.

شفیعی تأکید کرد: این رزمایش با استقبال خوب کارگران روبرو شد.

به گزارش اصفهان شرق، رزمایش مشترک پدافند غیرعامل حوزه مقاومت بسیج کارگری ناحیه شرق اصفهان بعدازظهر امروز با حضور 400 کارگر شاغل در کارخانه‌های منطقه برگزار شد.