سرویس: اجتماعی 17:10 - پنجشنبه 07 بهمن 1395

معاون فرماندهی انتظامی استان اصفهان:

خشن‌ترین جرائم ناشی از اختلالات روانی است/ افسردگی عامل 27 درصد از طلاق‌ها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: بررسی‌های انجام شده در استان اصفهان نشان می‌دهد 27 درصد طلاق‌ها به دلیل افسردگی است.

به گزارش اصفهان شرق، جهانگیر کریمی صبح امروز در نخستین همایش روانشناسی فضای مجازی اظهار کرد: بدترین و خشن‌ترین جرائمی که با آن مواجه هستیم ناشی از اختلالات روانی است، اخیراً مجرمی دستگیر شدن که قتل، تجاوز، ایجاد آتش‌سوزی و سلب امنیت در پرونده‌اش داشت که ناشی از همین اختلالات بود.

وی افزود: در سال‌های اخیر و با افزایش جرائم اینترنتی کارکنان افسران انتظامی متوجه شدند اطلاعات لازم در این حوزه را ندارد و فقدان یک بخش تخصصی احساس شد و به دنبال آن پلیس فتا شکل گرفت؛

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت روانشناسی در جامعه امروز تأکید کرد: مرکز روانشناسی پلیس نیز در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در سال حدود 40 هزار مراجعه کنند دارد.

وی تصریح کرد: بررسی‌های انجام شده در استان اصفهان نشان می‌دهد 27 درصد طلاق‌ها به دلیل افسردگی است، به این معنا که افسردگی به صورت مستقیم در طلاق‌ها تأثیرگذار است.

با اشاره به دلایل افزایش جرائم در فضای مجازی ادامه داد: پیشرفت فنّاوری و در دسترس بودن آن و درگیر شدن با زندگی روزمره میزان جرائم را بیشتر کرده است.

کریمی با بیان این تأثیر جرائم در فضای مجازی تصاعدی است، اضافه کرد: سرقت‌های کشف شده طی یکسال در فضای مجازی با کل سرقت‌های انجام شده استان اصفهان در 10 سال اخیر در فضای حقیقی برابری می‌کند که نشان از تأثیرگذاری این جرائم دارد.

همایش روانشناسی فضای مجازی به همت اداره کل بهزیستی استان اصفهان و مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با حضور مسؤولان و کارشناسان برگزار شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.