سرویس: غیر تولیدی 13:41 - پنجشنبه 07 بهمن 1395

امام جمعه ورزنه تاکید کرد:

بسیاری از مردم ندانسته درگیر ربا هستند

امام جمعه ورزنه گفت: امروز هرکسی به احکام متناسب با کسب وکار آشنایی ندارد وخیلی از مردم ناخواسته به خاطر ندانستن مسئله، دچار ربا می شوند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام  اسماعیل شامحمدی  با اشاره به توصیه های اکید اسلام  در رابطه با پرهیز ار ربا  و ربا خواری، اظهار کرد: جامعه ای که دچار این مسئله شود دیگر جامعه قرآنی نیست.
وی با بیان این که جامعه ای که امربه معروف ونهی از منکر وجود نداشته باشد از قرآن و صراط مستقیم فاصله گرفته است، عنوان داشت: خداوند متعال مارا از منکر نهی نموده است  پس باید ماهم در جامعه در این مسئله تلاش کنیم.
حجت الاسلام شامحمدی افزود: خیلی از کسبه و تجار ما واقف بر این مسئله و قانون تجارت اسلامی نیستند  و باید صنف های مختلف و کاسبان جهت حلال شدن  کسب و کار خود تلاش کنند و راه و روش آن را فرا گیرند که دچار ربا و حرام نشوند.
وی به روایتی از امام صادق (ع)  اشاره کرد و افزود: امام صادق (ع) می فرمایند اگر جوانی از اهل شیعه را ببینم که در یادگیری مسائل دینی خود کوتاهی کند او را تنبیه و ادب می کنم این نشان از آن است که اگر احکام دینی و شرعی را یاد نگیرد جامعه به انحراف کشیده خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در ورزنه تصریح کرد: امیر المومنین به عنوان یک حاکم اسلامی در بازار حرکت می کردند و به بازاریان هشدار می دادند که اول فقه را فرا گیرید و بعد به تجارت بپردازید تا جامعه به حرام خواری نیفتد و یکی از علل استقرار حوزه های علمیه در بازار به خاطر همین است که کسبه اول احکام اسلامی تجارت را فرا بگیرند که نیاز هرجامعه ای می باشد.
امام جمعه ورزنه به مسئله ربا در جامعه اشاره  کرد و بیان داشت: امروز هر کسی به احکام متناسب با کسب وکار آشنایی ندارد و خیلی از مردم ناخواسته  به خاطر ندانستن مسئله، دچار ربا می شوند و همین مسئله بانک ها   را  نیز دچار معضلاتی کرده است.
وی افزود: خیلی از علماء هم  در این باره هشدار دادند و  باز هم از همه علماء و روحانیون تقاضا دارم که در این رابطه فکری بکنند و برای اصناف کلاس های آموزشی کسب و کار حلال را فراهم کنند تا این مشکل بسیار مهم  در جامعه قرآنی مرتفع گردد.
حجت الاسلام شامحمدی در ادامه ضمن تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو اظهار داشت: متاسفانه حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران باعث به شهادت رسیدن تعدادی از آتش نشانان خدوم و ایثارگر شد و در این مسئله ظهور و بروز گذشت و ایثار را هم در مردم و هم در مسئولان دیدیم که دست در دست هم برای نجات مصدومان وگ رفتار شدگان زیر آوار تلاش می کردند و بخشی هم ناخوشی بود که مردم با تجمع خود باعث کندی امدادرسانی می شدند.
وی تاکید کرد: مردم باید در این گونه حوادث از تجمع های غیر ضروری  پرهیز نمایند و مسئله بعد مقاوم سازی ساختمان های قدیمی و اهمیت دادن به هشدار های شهرداری است که  برای رفاه حال مردم می باشد.
امام جمعه ورزنه در ادامه به نشست  خبری  اخیر رئیس جمهور اشاره  کرد و افزود: رئیس جمهمور محترم در نشست خبری گفتند در یک سال گذشته 700 هزار شغل ایجاد کردیم و اگر کسی خدمات دولت را نمی بیند عینک بزند؛  اولا خدمت وقتی ارزشمند است که بدون عینک دیده شود پس معلوم می شود که خدمات بسیار چشمگیر نبوده که برای دیدن این خدمات تقاضای زدن عینک را کردند.
وی افزود:  دوما اگر اشتغال ایجاد شده باید همه جا به صورت عادلانه باشد؛ چرا  که در منطقه ما هیچ شغلی ایجاد نشده و اگر شده بسیار ناچیز بوده؛  منطقه ای که با بحران جدی روبه رو است.
حجت الاسلام شا محمدی به خرید هواپیما ایرباس از طرف دولت اشاره و بیان داشت: خرید هواپیما و برگزاری جشن و نیز در کنار این هواپیما عکس سلفی گرفتن؛ توهین به شعور این مردم با استعداد است؛ چرا که همین ملت روزی ماهواره  و روزی دیگر موجود زنده به فضا فرستادند و این اتفاق جشن گرفتن نمی خواهد و باید به فرموده رهبر معظم انقلاب به مسائل مهم تر کشور پرداخت.
حجت الاسلام شامحمدی تصریح کرد: همین استعداد هایی که باعث شد ماهواره به فضا پرتاب کند می تواند هواپیما هم بسازد باید به درون نگاه کرد و از خود فروختگی و خود باختگی دست برداشت  وخود باور بود.
امام جمعه ورزنه در ادامه به تشکیل ستاد تسهیل در امر ازدواج  اشاره کرد و افزود: متاسفانه خیلی از رسم و رسوم های ما باعث له شدن خانواده های بی بضاعت شده و خصوصا مسئله تهیه جهیزیه در حالی که خیلی از این وسایل خریداری شده سال ها مورد استفاده عروس و دامادها قرار نمی گیرد معضلات بسیاری را به وجود آورده است.
وی خاطر نشان کرد: ستاد تسهیل در امر ازدواج برای فرهنگ سازی یک ازدواج خوب و ساده تشکیل شده  و در این راستا از همه مردم می خواهیم در جهت فرهنگ سازی تهیه جهیزیه ساده برای فرزندانمان که یک کار جهادی می باشد همکاری نمایند.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.