سرویس: اجتماعی 15:05 - پنجشنبه 07 بهمن 1395

شهردار اصفهان:

عدم پیشگیری بحران با استفاده از فناوری، یکی از علل حادثه پلاسکو بود/ لزوم ایجاد اقتدار در مدیریت شهری با بهره‌گیری از گفتمان انقلاب

شهردار اصفهان گفت: اگر پیش از روی دادن حادثه پلاسکو، ایمنی و پیشگیری از بحران با استفاده از فناوری صورت گرفته بود شاید چنین حادثه‌ای رخ نمی‌داد.

به گزارش اصفهان شرق، مهدی جمالی‌نژاد صبح امروز در نشست شورای پژوهشی مراکز پژوهش شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها با اشاره به حاکمیت نوین شهری اظهارکرد: تحقق حکم‌رانی مطلوب شهری نیازمند شهروندمداری، شفافیت و پاسخگویی به مردم است.

وی با تأکید بر لزوم اقتدار در مدیریت شهری افزود: قدرت‌های خدادادی و اکتسابی در بسیاری از کشورها وجود دارد که شاید تاحدودی آن کشورها را با دیگر کشورها متمایز کند اما اقتدار با قدرت متفاوت است.

شهردار اصفهان گفت: قدرت گفتمان نیز از جمله قدرت‌هایی است که از قدرت‌های خدادادی و اکتسابی اثربخشی و کارایی بیشتری دارد، همان‌گونه که جمهوری اسلامی نیز با دارا بودن قدرت گفتمان انقلاب اسلامی توانسته در بسیاری از موضوعات پیشگام باشد و دیگر ملت‌های جهان را با خود همراه کند.

وی با بیان اینکه شهرها باید بتوانند دانش را به ثروت تبدیل کنند، تصریح کرد: کلان‌شهرها می‌توانند با استفاده از نوآوری، آینده‌پژوهی، دیپلماسی شهری و خوشه‌های علم و فناوری نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند.

جمالی‌نژاد عنوان داشت: نقش مراکز پژوهشی در قدرت گفتمان بسیار تأثیرگذار بوده و نقش‌آفرین است؛ در گفتمان نوین شهری مصادیق و شاخصه‌ها متفاوت بوده و درآمدها نیز متفاوت است.

وی با بیان اینکه مدیریت کلان‌شهرها نیازمند پوست‌اندازی هستند، اضافه کرد: اگر پیش از روی دادن حادثه پلاسکو، ایمنی و پیشگیری از بحران با استفاده از فناوری صورت گرفته بود شاید چنین حادثه‌ای رخ نمی‌داد.

شهردار اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: مرکز فناوری‌های نوین شهری و مرکز خلاقیت شهری در اصفهان تأسیس شده که کمک شایان توجهی در راستای مدیریت نوین شهری کرده و جنس مدیریت در شهرداری اصفهان را تغییر داده است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.