سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:42 - پنجشنبه 07 بهمن 1395

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان:

دفتر ستاد نجات زاینده‌رود در اتاق بازرگانی اصفهان راه‌اندازی می‌شود

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان از راه اندازی دفتر ستاد نجات زاینده‌رود در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و گفت: این دفتر با هدف ایجاد ستاد ملی احیای زاینده‌رود راه اندازی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، حمید ظهرابی در دیدار با  رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌ زیست استان اصفهان اظهار داشت: ساترا (سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش) در اصفهان به‌صورت پایلوت در بخش محیط‌زیست راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در این سامانه مدیریت پسماند واحدهای تولیدی از مرحله تولید پسماند تا حمل ‌و نقل و شیوه‌های دفن آن قالب رصد و پایش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به نقش موثر اتاق بازرگانی به‌عنوان نماینده بخش خصوصی در انعکاس دیدگاه‌های این بخش اشاره کرد و گفت: آمادگی همکاری با اتاق بازرگانی و دانشگاه‌ها برای برطرف کردن مسائل زیست‌محیطی استان داریم.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با ارائه صورت مسئله  از سوی اداره کل، راهکاری برای حل مسائل زیست‌محیطی واحدهای تولیدی پیدا کنند.

ظهرابی از تدوین برنامه مدیریت زیست بومی استان اصفهان خبر داد و افزود: بررسی مسائل آب استان و نقش آن در محیط‌زیست بخشی از این برنامه است که با استان چهارمحال و بختیاری به‌صورت مشترک در دست مطالعه است.

ظهرابی پسماندهای شیمیایی برخی از واحدهای تولیدی را یکی از مسایل زیست‌محیطی برشمرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه خواستار اجرای طرح‌های مشترک بین اداره کل حفاظت از محیط‌زیست  اتاق بازرگانی شد و گفت: اجرایی شدن طرح‌های مطالعاتی که توسط دو بخش دولتی و خصوصی در زمینه‌های مختلف زیست‌محیطی انجام‌شده، می‌تواند یکی از محورهای مشترک فعالیت باشد.

حمیدرضا قلمکاری از راه اندازی دفتر ستاد نجات زاینده‌رود در اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد و گفت: این دفتر با هدف ایجاد ستاد ملی احیای زاینده‌رود و برگزاری نشست‌ها و جلسات  تخصصی  راه اندازی می‌شود.

وی خواستار همکاری تنگاتنگ‌ بین اداره کل محیط‌زیست و اتاق بازرگانی در قالب کمیته محیط‌زیست شد و افزود: توجه به مسائل زیست‌محیطی  و سهولت در فرایند تولید واحدهای تولیدی می‌تواند از جمله فعالیت‌های مشترک بین دو بخش دولتی و خصوصی استان باشد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست اتاق بازرگانی اصفهان خاطرنشان کرد: آموزش و فرهنگ سازی در بخش محیط‌زیست یکی دیگر از محورهای همکاری اداره کل و اتاق بازرگانی است.

مجتبی بزرگی مسئول کمیته محیط‌زیست کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت: فعالیت تشکل‌های غیردولتی در کنار اداره کل محیط‌زیست می‌تواند به برطرف کردن مسائل زیست‌محیطی کمک کند.

هاشمی عضو کمیته محیط‌زیست اتاق بازرگانی نیز خواستار توجیه مسئولان کشوری در مورد چالش‌های زیست‌محیطی استان شد و گفت: اطلاعات درستی به مسئولان در مورد چالش‌های استان ازجمله رودخانه زاینده‌رود ارائه نمی‌شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.