سرویس: اجتماعی 21:00 - چهارشنبه 06 بهمن 1395

در اولین کارگاه آسیب شناسی و سلامت فضای مجازی کوهپایه مطرح شد؛

فضای مجازی یک محیط بدون مرز است/ توجه جدی به دغدغه های رهبری در حوزه فضای مجازی

غفلت از آسیب های فضای مجازی تبعات سنگینی می تواند به بار بیاورد؛ برای اینکه بتوانیم دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه فضای مجازی را رفع کنیم دستگاه ها مسئول در این عرصه باید به اجرای قوانین پایبند باشند.

به گزارش اصفهان شرق، اولین کارگاه آسیب شناسی و سلامت فضای مجازی با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی منطقه کوهپایه در شرق استان اصفهان اجرا شد.

مقام معظم رهبری سال‌هاست که دغدغه فرهنگی و غفلت از آسیب های فضای مجازی را مطالبه کرده اند، ایشان زمانی که مباحث سیاسی و اقتصادی موضوعی مطرح است فرموده اند من به اندازه مسائل فرهنگی نگران نیستم، من به خاطر نگرانی‌های فرهنگی شب ها خواب به چشمم نمی آید بلند می‌شوم و نگران هستم.

ایشان در جای دیگری اشاره کرده اند که اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتماً رئیس فضای مجازی کشور می‌شدم که این اهمیت فضای مجازی را برای مقام معظم رهبری نشان می‌دهد و دشمن نیز برای هر یک نفر از ۷۰ میلیون نفر جمعیت ایران پرونده درست کرده است و بر تصرف عقول و قلوب برنامه دارند.

به عقیده کارشناسان، خطر کنونی فضای مجازی یا اینترنت از خطراتی که در بیرون از خانه فرزندان ما را تهدید می کند بیشتر است، اینترنت فقط یک سرگرمی نیست، بلکه به ما این امکان را می دهد که با دوستان و خانواده در تماس باشیم و اطلاعات بی شماری را به دست بیاوریم.

غفلت از آسیب های فضای مجازی تبعات سنگینی می تواند به بار بیاورد؛ برای اینکه بتوانیم دغدغه های رهبر معظم انقلاب در حوزه فضای مجازی را رفع کنیم دستگاه ها مسئول در این عرصه باید به اجرای قوانین پایبند باشند.

بر همین اساس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای مجازی استان اصفهان در دستور کار کمیته تخصصی فرهنگی و اجتماعی بخشداری کوهپایه قرار گرفت و اولین کارگاه آسیب شناسی و سلامت فضای مجازی برگزار شد.

مدیر مرکز آسیب‌ شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان در این کارگاه اظهار کرد: متولی خاصی در جهت فرهنگ‌ سازی در قالب فضای مجازی وجود ندارد.

رامین سنمار با اشاره به اینکه آگاهی اقشار جامعه نسبت به سطح علمی و اجتماعی افراد متفاوت است، گفت: نفی و نهی کردن در این زمینه کار درستی نیست و مورد حساسیت و کنجکاوی فرد می‌شود.

وی درباره هدف های این کارگاه افزود: از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه آشنایی هرچه بیشتر جوانان با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است چرا که این دو آسیبی بزرگ برای امنیت و سلامت جسم و روح جوانان به  حساب می آیند.

مدیر مرکز آسیب‌ شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با بیان این که فضای مجازی یک فضای بدون مرز است، بیان کرد: این فضا نیاز دارد که همه دستگاه های اجرائی، دولتی و نظامی در راستای هم فکری و ایجاد زمینه استفاده سالم از این فضا تلاش و همکاری کنند تا بتوانیم به صورت مستمر پاسخگوی سوالات مردم و رفع مشکلات آنها در این زمینه باشیم.

سنمار تصریح کرد: درصد قابل توجهی از جرائم فضای مجازی با انگیزه مالی و درصدی از  آن ها هم با انگیزه های غیر اخلاقی رخ می دهد و موجب از هم گسیختگی خانواده و گاها منجر به طلاق می شوند.

این کارشناس فضای مجازی با اشاره به آسیب های فضای مجازی و لزوم توجه جدی مسئولان برای مقابله با آن بیان داشت: مشکلات، آسیب ها و چالش های متصور برای فضای مجازی کم و بیش دامنگیر همه اقشار جامعه شده است؛ از این رو مسئولان باید با آینده پژوهی مبتنی بر واقعیت های هنجار محور راهبرد مواجهه با این پدیده اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و امنیتی را تدوین کنند.

این جلسه با حضور کلیه مسئولان و نمایندگان دستگاه های دولتی و اجرایی شهرستان کوهپایه تشکیل و رئیس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان به عنوان میهمان این جلسه به ارائه وضعیت فضای مجازی در کشور و استان اصفهان پرداخت.

یکی از مصوبات جلسه در راستای تشکیل شورای فضای مجازی در شهر کوهپایه جهت تصمیم گیری های نهایی ویژه فضای مجازی که مرکز آسیب شناسی فضای مجازی شرق اصفهان به نمایندگی میثم قاسمی به عنوان مجری مصوبات شورا انجام وظیفه کند.

در پایان کارگاه کلیه مسئولان و مدیران در حوزه آموزش کارکنان ادارات و آگاه سازی خانواده ها و دانش آموزان و مردم شهرستان کوهپایه تأکید ویژه داشتند و مصوباتی در این حوزه به دستگاه ها ابلاغ گردید.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.