سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 12:19 - چهارشنبه 06 بهمن 1395

شهردار محمدآباد مطرح کرد

ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در شرق اصفهان برای عبور از بحران کم‌آبی

شهردار محمدآباد جرقویه گفت: با توجه به وضعیت آب استان اصفهان، می‌طلبد که شهرک‌های گلخانه‌ای در منطقه شرقی استان اصفهان ایجاد کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، محمد مهدی نصر اصفهانی در خصوص مشکلات مردم شرق استان اصفهان و کمبود آب اظهار کرد: آب یک بحث ملی و استانی است که باید مشکلات مربوط به آن را بپذیریم.

وی با بیان اینکه میزان نزولات الهی در بحران آب بسیار تأثیر دارد، افزود: در حال حاضر همه در استان اصفهان مشاهده می‌کنند که بارش‌ها در سال‌های اخیر بسیار کم بوده اما باید با این واقعیت کنار آییم تا بتوانیم در بحث مصرف بهینه آب یک تعامل ملی و استانی داشته باشیم.

شهردار محمدآباد جرقویه تصریح کرد: اگر بخواهیم تا نسل‌های بعدی ما در رابطه با معضل آب، مشکل جدی نداشته باشند اول باید مصرف بهینه را از منزل‌های خودمان شروع کنیم تا بعد از آن به ترتیب به محله، شهر، استان و کشور این مصرف درست سرایت کند.

وی در رابطه با شرق اصفهان، تأکید کرد: بخش مرکزی تا منطقه گاوخونی استان اصفهان مسیر رودخانه زاینده‌رود بوده و خود این خشک شدن زاینده‌رود اثرات بسیار بدی روی استان گذاشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به بحث کشاورزی مردم شرق اصفهان اشاره کرد که به نحوی کشاورزی این منطقه از پای افتاده است.

نصر اصفهانی ادامه داد: باید یا سبک کشاورزی از غرق‌آبی به صورت قطره‌ای در استان اصفهان تبدیل شود، هم‌چنین باید در فرآیندهای آبیاری گلخانه‌ای ورود پیدا کنیم، می‌طلبد که شهرک‌های گلخانه‌ای در منطقه شرقی استان اصفهان ایجاد کنیم چرا که امروز ما با شیوه غرق‌آبی توجهی به کشاورزی نداریم.

وی بیان کرد: زیرساخت‌های لازم در رابطه با موضوع گلخانه‌ها را باید دولت ایجاد کند و بخش‌های محلی کمک دهند تا در راستای شهرک‌های گلخانه‌ای بتوانیم قدم برداریم و از کشت‌های کم‌آب استفاده و یک‌فصل جدیدی را بحث کشاورزی شروع کنیم.

شهردار محمدآباد جرقویه تأکید کرد: از طرف دیگر بحث ریزگردها در استان اصفهان بسیار بحرانی شده و یکی از کانون‌های ریزگرد در تالاب گاوخونی است و وقتی این تالاب خشک باشد، اثر بد خود را در همان منطقه می‌گذارد.

وی در پایان اضافه کرد: اگر بخواهیم موضوع ریزگردها را از غرب کشور و از شرق استان اصفهان پیگیری کنیم، باید تعامل و همکاری بسیار خوبی با ارگان‌های مرتبط داشته باشیم؛ هم‌چنین تمام مسؤولان کشور و استان باید عزم خود را جزم کرده تا بتوان از این بحران‌ها به راحتی عبور کنیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.