سرویس: اجتماعی 16:00 - سه شنبه 05 بهمن 1395

جانشین رئیس پلیس راه استان

عبور از چراغ قرمز و محاسبه جریمه 200 هزار تومانی/جریمه 400 هزار تومانی در استفاده از قرص های روان گردان

رئیس پلیس ترافیک شهری گفت: جریمه گردش به چپ یا راست در تقاطع‌های چراغ راهنمایی، برابر جریمه رد کردن چراغ قرمز یعنی ۲۰۰ هزار تومان است.

به گزارش اصفهان شرق، رئیس پلیس ترافیک شهری بیان کرد: گردش به راست یا چپ در تقاطع‌ها ممنوع است؛ مگر اینکه رمپ راست‌گرد و چپ‌گرد یعنی رمپ جداگانه برای گردش به راست یا چپ گذاشته شده باشد یا با تابلوهایی اعلام شده باشد که گردش به راست یا چپ آزاد است.
سرهنگ داوود قاسمیان با اعلام اینکه جریمه در نظر گرفته شده برای این تخلف همانند جریمه رد کردن چراغ قرمز است، گفت: برابر قانون جریمه رد کردن چراغ قرمز ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و همین میزان جریمه برای جریمه گردش به چپ یا راست در تقاطع‌های چراغ‌دار منظور می‌شود.
با اعلام قانون جدید جریمه ها دو برابر شدند
در همین زمینه جانشین رئیس پلیس راه استان گفت: گردش به چپ یا راست در تقاطع های چراغ دار اپیش از این نیز ممنوع بود. جریمه گردش به چپ یا راست در تقاطع‌های چراغ راهنمایی، هم اکنون برابر جریمه رد کردن چراغ قرمز  به ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
وی تصریح کرد: راننده ای که پشت چراغ قرمز توقف می کند، چنانچه راننده ماشین عقب مرتب با بوق زدن قصد عبور از چراغ قرمز را داشته باشد و این عمل توسط راننده خاطی صورت پذیرد تخلف محسوب می شود.
همه تقاطع ها مجهز به نصب دوربین های ثبت تخلف اند
سرهنگ جان نثاری تاکید کرد: تخلف عبور از چراغ قرمز 100 هزار تومان بود که با اعلام قانون جدید رئیس پلیس ترافیک شهری میزان جریمه در نظر گرفته شده برای این تخلف همانند جریمه رد کردن چراغ قرمز است و دو برابر محاسبه می شود.
جانشین رئیس پلیس راه استان در توصیه به رانندگان خاطرنشان کرد: رانندگان باید توجه کنند در زمان توقف پشت چراغ قرمز مدام بوق نزنند و از چراغ قرمز عبور نکنند. همه تقاطع ها مجهز به نصب دوربین های ثبت تخلف اند و به صورت آنلاین تخلفات راننده ها را ثبت می کنند و میزان جریمه دو برابری اعمال می شود.
به گفته این مقام انتظامی، استفاده از قرص های روان گردان در هنگام رانندگی تخلف محسوب می شود و قبلا برای این تخلف میزان جریمه 200 هزار تومان بود که با اعمال قوانین جدید این میزان جریمه برای رانندگانی که قرص روان گردان استفاده کنند 400 هزار تومان خواهد بود و دو برابر اعمال می شود.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.