سرویس: اجتماعی 09:25 - سه شنبه 05 بهمن 1395

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان

وقوع جرم های خشن با آلودگی های زیست محیطی ارتباط دارد

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان آلودگی های زیست محیطی را در وقوع جرم های خشن بی تاثیر ندانست و گفت: تحققیات انجام شده نشان می دهد وقوع این نوع جرم ها با آلودگی های زیست محیطی ارتباط دارد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ حسین حسین زاده  در نشست تخصصی ‘ بررسی تاثیر آلودگی هوا بر روی رفتارهای اجتماعی شهروندان ‘، افزود: میزان وقوع جرم های خشن در شهرهایی که دارای آلودگی های زیست محیطی هستند در مقایسه با شهرهایی که آلودگی کمتری دارند، بیشتر است.
وی اضافه کرد: براساس تحقیقات انجام شده میزان جمعیت، شرایط جغرافیایی، اقلیم و ویژگی های مشابه از دیگر عوامل افزایش وقوع جرایم خشن هستند.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش مشکلات زیست محیطی استان اصفهان در طی 2 دهه اخیر افزود: این مشکلات زیست محیطی، تاثیرات نامطلوبی بر بخش های مختلف اجتماع داشته است.
وی افزود: باید از اتفاق هایی که باعث تشدید آلودگی محیط زیست در استان اصفهان می شود، جلوگیری کرد.
سرهنگ حسین زاده اضافه کرد: به عنوان مثال بیش از یک میلیون موتور سیکلت در شهر اصفهان وجود دارد که هریک از این وسایل، به اندازه 4 یا 6 خودروی چهار سیلندر، هوا را آلوده می کند و آلودگی صوتی آنها نیز بیش از خودروهای سواری است.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: آمارهای رسمی نشان می دهد که 20 تا 25 درصد شهروندان اصفهانی از ناراحتی های روانی، نقص در ایجاد تعاملات میان فردی و اختلالات روانی رنج می برند.
وی افزود: آلودگی هوا و آلودگی های زیست محیطی تاثیر زیادی برای ایجاد اینگونه اختلالات دارند و موجب تشدید اختلال در رفتارهای اجتماعی می شوند.
نشست تخصصی ‘ بررسی تاثیر آلودگی هوا بر روی رفتارهای اجتماعی شهروندان ‘ روز دوشنبه با حضور مدیران شهری و استانی و فعالان محیط زیست استان در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان به منظور بررسی میزان تاثیر آلودگی هوا بر روی رفتارهای اجتماعی شهروندان و ارائه راهکارها برگزار شد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.