اصفهان شرق

اصلاح طلبان به دنبال فردی با تفکرات مشابه با هاشمی رفسنجانی هستند

کدخبر: 123604
1395/11/02 در ساعت 16:39

به گزارش اصفهان شرق، با فوت آقای هاشمی و از دست رفتن قدرت چانه زنی که وی با نظام داشت، فضای اصلاحات عوض شده و تحولات جدیدی شکل خواهد گرفت زیرا برخی اصلاح طلبان توانستند پشت سر آقای هاشمی سنگر گرفته و به جمع بندی برسند.

اما آنچه که اعتدالیون و اصلاح طلبان به ان اشاره دارند این است که می توانند فردی را که تمامی ویژگی های هاشمی رفسنجانی را داشته باشد را بعنوان جایگزین وی انتخاب کنند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امروز شاهد اختلاف نظر بر سر جانشین آقای هاشمی در اردوگاه اصلاح طلبان هستیم، گفت: اصلاحات به دنبال معرفی برخی شخصیت‌ها مانند ‌شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اعتدالگرا به مردم است تا بتواند فردی همسو با تفکرات اجرایی و اقتصادی آقای هاشمی رفسنجانی را تیتر رسانه های خود کند.

یوسف روزبهانی با توجه به اینکه اصلاح طلبان طی دوره های خاص، برای رسیدن به چارچوب خود، ایده های متغییری را داشته اند، اظهار کرد: جریان اصلاح طلب برای رسیدن خاتمی به قدرت، دست به تخریب آقای هاشمی زد ولی امروز رویه دیگری را برای باقی ماندن در قدرت در پیش گرفته و دست به گمانه زنی در معرفی جانشین برای مرحوم هاشمی زده است.

وی افزود: جریان اصلاحات می خواهد پیروز انتخابات باشد و در تحولات سیاسی آینده خودی نشان دهد به این خاطر به دنبال معرفی شخصی است که بتواند خواسته های آنها را براورده کند، به این دلیل خواهان این است که فردی را که تمامی ویژگی های هاشمی رفسنجانی را داشته باشد بعنوان جایگزین وی انتخاب کند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به گفته برخی اصلاح طلبان مبنی بر اینکه شبیه‌ترین شخص به هاشمی از لحاظ طرز تفکر و رویکردهای سیاسی و مدیریتی روحانی است، تاکید کرد: اصلاحات در این فکر است که اگر روحانی در قدرت باقی بماند، از لحاظ تفکرات اجرایی و اقتصادی به هاشمی نزدیک تر بوده و تفکرات کارگزاران را در بدنه دولت با وجود معاون اول و برخی وزرای کابینه اش حفظ کرده است و در مقابل، هاشمی نیز در معرفی روحانی و حمایت از اقداماتش پشت وی ایستاد.

وی تصریح کرد: جریان اصلاح طلب از وجود هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام بهره برداری می کرد و نیز به دنبال راهی است که در نظام جایی داشته باشند و امروز در این مساله دغدغه دارد.

روزبهانی در پایان خاطرنشان کرد: به هرحال این ایده پردازی اصلاحات در جریان فوت آقای هاشمی بوده و آنچه واضح است، در جانشینی آیت الله رفسنجانی باید منتظر تدبیر و تصمیم رهبر معظم انقلاب باشیم زیرا انتصاب جانشین برای آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز از اختیارات رهبر معظم بوده و ارتباطی به جناح های سیاسی ندارد.

انتهای پیام/ش