سرویس: اخبار شهرستان 16:38 - جمعه 01 بهمن 1395

امام جمعه شهر ورزنه:

خدمت ارزشمند بدون عینک دیده می شود/ سلفی گرفتن کنار ایرباس توهین به مردم کشور است

حجت الاسلام شامحمدی گفت: اگر اشتغال ایجاد شده باید همه جا به صورت عادلانه باشد چرا که در منطقه ما هیچ شغلی ایجاد نشده و اگر شده بسیار ناچیز بوده است.

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر ورزنه در خطبه های نماز جمعه این هفته به خصوصیات جامعه قرآنی اشاره و گفت: خداوند در قرآن کریم، انسان ها را به استفاده درست از اموال خود سفارش کرده و توجه جامعه اسلامی را به پرهیز از ربا فرا می خواند چراکه جامعه ای که دچار این مسئله شود دیگر جامعه قرآنی نیست.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی افزود: در جامعه ای که امربه معروف و نهی از منکر وجود نداشته باشد از جامعه قرآنی فاصله می گیرد و باید همه ما در جامعه در این مسئله تلاش کنیم.

وی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و اظهار کرد: امام صادق(ع) می فرمایند اگر جوانی از اهل شیعه را ببینم که در یادگیری مسائل دینی خود کوتاهی کند او را تنبیه و ادب می کنم و این گفته نشان از آن است که اگر افراد احکام دینی و شرعی را یاد نگیرند جامعه به انحراف کشیده خواهد شد.

امام جمعه ورزنه ضمن تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان در حادثه ساختمان پلاسکو بیان کرد: متاسفانه حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو در تهران باعث به شهادت رسیدن تعدادی از آتش نشانان خدوم و ایثارگر شد و در این مسئله ظهور و بروز گذشت و ایثار را هم در مردم و هم در مسئولان دیدیم که دست در دست هم برای نجات مصدومین و گرفتار شدگان زیر آوار تلاش می کردند.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید در این گونه حوادث از تجمع های غیر ضرور پرهیز کرده و مسئله بعد مقام سازی ساختمان های قدیمی و اهمیت دادن به هشدار های شهرداری است زیرا همه این هشدارها به نفع مردم گفته می شود.

امام جمعه ورزنه در ادامه به نشست خبری رئیس جمهور اشاره و افزود: رئیس جمهور در نشست خبری گفتند در یکسال گذشته 700هزار شغل ایجاد کردیم و اگر کسی خدمات دولت را نمی بیند عینک بزند، اولا خدمت وقتی ارزشمند است که بدون عینک دیده شود پس معلوم می شود که خدمات بسیار چشمگیر نبوده که برای دیدن این خدمات تقاضای زدن عینک را کردند دوما اگر اشتغال ایجاد شده باید همه جا به صورت عادلانه باشد چرا که در منطقه ما هیچ شغلی ایجاد نشده و اگر شده بسیار ناچیز بوده است.

وی به خرید هواپیما ایرباس از طرف دولت اشاره و بیان کرد: خرید هواپیما و جشن گرفتن و در کنار این هواپیما عکس سلفی گرفتن باعث توهین به شعور این مردم با استعداد است چرا که همین ملت روزی ماهواره و روزی دیگر موجود زنده به فضا فرستادند و خرید هواپیما جشن گرفتن نمی خواهد باید به فرموده رهبر معظم انقلاب به مسائل مهم تر کشور پرداخت.

حجت الاسلام شامحمدی  تصریح کرد: همین استعداد هایی که باعث شد ماهواره به فضا پرتاب کند می تواند هواپیما هم بسازد باید به درون نگاه کرد و از خود فروختگی و  خودباختگی دست برداریم و خود باور باشیم.

امام جمعه ورزنه به تشکیل ستاد تسهیل در امر ازدواج  اشاره کرده و افزود: ستاد تسهیل در امر ازدواج برای فرهنگ سازی یک ازدواج خوب و ساده تشکیل شده که از همه مردم می خواهیم در جهت فرهنگ سازی تهیه جهیزیه ساده برای فرزندانمان که یک کار جهادی می باشد دست در دست هم تلاش کنیم.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.