سرویس: سیاسی 08:00 - جمعه 01 بهمن 1395

کریمی‌قدوسی:

هنوز به قول شفاهی آمریکایی‌ها اعتماد دارند/«اشتباه کردیم» نشان از نافرجامی برجام دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نیز حتی پس از مشخص شدن این‌همه فریب و نیرنگ از سوی آمریکا، آقایان در کمیسیون مشترک بر سر میز مذاکره می‌نشینند و می‌گویند که آمریکا و اروپا بازهم قول شفاهی دادند.

به گزارش اصفهان شرق، جواد کریمی قدوسی در جمع مردم شهرستان فریدن با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: جملات کلیدی و راهبردی حضرت امام (ره) با گذشت زمان معنا و مفهوم آن هویدا می‌شود.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به وجود آمد که مقابل یک نظام سلطه جبار و دیکتاتور که در یک جمله شیطان بزرگ است، بایستد و تا زمانی که نظام سلطه زیر پا گذاشته نشود آسایش نخواهیم داشت؛ جهان امروز، جهانی است که سرنوشت مردم ایران با مردم سراسر دنیا گره خورده است و این نیست که ما تنها خود را از شرآمریکا نجات دهیم و آسوده زندگی کنیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: انبیا بودند که از طرف خداوند مبعوث شدند تا فرعون‌های زمانه را به چالش بکشند و ریشه آن‌ها را بکنند، چرا که هیچ انسان دیگری امکان مقابله با امپراتورها در وسعت بین‌المللی را ندارد و اگر قدرت‌هایی هم پیدا بشوند می‌نشینند و درنهایت بر سر یک‌چیز معامله می‌کنند که بلوک شرق و بلوک غرب بر سر این معامله ایجادشده است.

قدوسی بابیان اینکه این انبیا هستند که می‌توانند همه قدرت‌ها را یکجا به چالش بکشند، اضافه کرد: برای اینکه این رسالت انبیا به نتیجه برسد، خداوند آن‌ها را بدون پشتوانه قرار نداده است و نقشه جهان عاری از ظلم و ستم را در قالب آیات و روایات فرستاده است و امروز کتاب مبارزه با سلطه قرآن شریف است و وعده‌های الهی در این کتاب آسمانی که فروپاشی نظام ظلم و ستم را در جهان وعده داده است و این وعده حتمی و قطعی است.

وی عنوان کرد: اگر این شعار مرگ بر آمریکا را ادامه بدهیم و در عرصه عملی نیز آن را دنبال کنیم و با فرض اینکه تقدیر الهی این است که ظهور حجتش را هزار سال به تأخیر بیاندازد، همین نظام ولایت‌فقیه با همین مردم انقلابی، در طی نسل‌های متمادی، کار را در دنیا به‌جایی می‌رسانند که شاید در 40 سال دیگری اثری از آمریکا و این حکومت‌های جبار در دنیا نباشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان این مطلب که تمام آرمان‌ها و اهداف انقلاب که امام خمینی (ره) مطرح کردند ریشه در آیات و روایات دارد، تصریح کرد: قریب 40 سال از قیام انقلاب ما گذشته است و می‌توانیم شهادت دهیم که این وعده‌های الهی یکی پس از دیگری چگونه تحقق پیدا کرد.

کریمی قدوسی با اشاره به در پیش بودن دهه فجر، تصریح کرد: باید تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها بدانند که ما تا آخرین نفر و آخرین منزل و تا آخرین قطره خون برای اعتلای کلمه‌ الله و برای اسلام و قرآن ایستاده‌ایم و برخلاف میل تمام قدرت‌های شرق و غرب، آل سعود و خلیفه و تمام دیکتاتورهای عالم، حکومت نه شرقی و نه غربی را در تمام کشورهای دنیا پایه‌ریزی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امروز دیگر اثری از دیکتاتورهایی نظیر قذافی و بن‌علی و عبدالله صالح نیست و ریشه‌های آل سعود و آل خلیفه سست شده است؛ من با اطمینان می‌گویم که اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت خواهد کشاند و امروز ما می‌بینیم که این اتفاق در حال رخ دادن است و بلوک شرق و غرب به سرکردگی آمریکا و شوروی، آن ابهت خود را از دست‌ داده‌اند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از 9 موقعیت کلیدی موجود در دنیا اکنون 5 سنگر آن در اختیار جمهوری اسلامی است که آخرین آن باب المندب است که به دست یمنی‌ها است.

وی بابیان اینکه هم‌اینک الگوی مردم یمن، انقلاب اسلامی ایران است، افزود: همین دیروز برنامه بسیج خواهران یمن توسط صداوسیما پخش می‌شد و سازمان‌دهی زنان و مردان یمنی نشان از تأسی از گردان‌های الزهرای بسیج ماست.

کریمی قدوسی در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه قرائت امام خمینی (ره) از اسلام، قرائت قاطعیت است، تصریح کرد: این قرائت با قرائت عده‌ای که آن را اعتدال نام‌گذاری کرده‌اند متفاوت است.

وی ابراز داشت: این افراد اسلام آمریکایی را انقلاب امام با قرائت جدید می‌خوانند و اگر آن‌ها در مسیر قاطعیت این عده حرکت کردند، در مسیر امام قرار دارند و اگر بخواهند آمریکا را به‌عنوان کدخدا بزک کنند این مقابل اسلامی است و وظیفه ماست آن‌ها را از جایگاهی که دارند پایین بکشیم.

وی افزود: روش اسلام توپ و تانک و ناو و موشک نیست؛ بلکه روش اسلام آگاهی دادن به مستضعفین، منطق و انتقال تجربه است، کما اینکه ما امروز تجربه خود را به یمن و غزه و کرانه باختری دادیم و باید بدانیم عظمت جمهوری اسلامی در منطق آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عظمت جمهوری اسلامی این‌گونه تعبیر می‌شود که یا به آزادی می‌رسیم یا به آزادی والاتر که همانا شهادت است، خواهیم رسید.

کریمی قدوسی اظهار داشت: عده‌ای قصد دارند آمریکایی که شما روزی زیر پا گذاشته‌اید را روی سر بگذارند و آن را با بزک کردن آن را به‌عنوان فرشته نجات به شما معرفی کنند.

وی بابیان اینکه در قضیه برجام، نقشه همین بود، تصریح کرد: عده‌ای قصد داشتند به ملت تلقین کنند که بدون مذاکره با کدخدا هیچ‌یک از مشکلات حل نخواهد شد، درحالی‌که این جفای به اسلام و انقلاب و شهداست.

این نماینده مجلس ادامه داد: آمریکا ذلیل‌شده بود و از طرق مختلف به ایران پیام می‌فرستادند و حتی به رهبر معظم انقلاب 5 نامه نوشتند، به دلیل اینکه ما در موضوع هسته‌ای و موشکی و تجربه حل مناقشات منطقه‌ای در اوج اقتدار بودیم و تمام نقشه‌های آمریکا و اسرائیل را با شکست مواجه کرده بودیم.

کریمی قدوسی تصریح کرد: در این شرایط ما هرچه می‌خواستیم می‌توانستیم از آمریکا امتیاز بگیریم چرا که در نقطه‌ضعف نبودیم.

وی اظهار داشت: عظمت جمهوری اسلامی به وجود رهبری معظم و جوانانی رشید و استعدادهای نهفته است ولی عده‌ای ذلیلانه پای میز مذاکره نشستند و مذاکره‌ای کردند که آن‌ها می‌خواستند و توافقی کردند که آن‌ها نوشته بودند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای سلامی تصریح کرد: اینکه وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی می‌آید و به این نکته اعتراف می‌کند که اشتباه کردیم که به قول شفاهی کری مبنی بر عدم تمدید قانون آیسا اعتماد کردیم، نشان از نافرجام بودن برجام است.

قدوسی عنوان کرد: امروز نیز حتی پس از مشخص شدن این‌همه فریب و نیرنگ از سوی آمریکا، آقایان در کمیسیون مشترک بر سر میز مذاکره می‌نشینند و می‌گویند که آمریکا و اروپا بازهم قول شفاهی دادند.

وی بابیان اینکه آمریکایی‌ها سند کتبی را نقض می‌کنند ولی آقایان به قول شفاهی آن‌ها دل‌خوش کرده‌اند، اظهار داشت: عده‌ای در شرایطی که انقلاب در ام‌القرای خود به سر می‌برد قصد حلوا کردن آن را دارند.

این نماینده مجلس گفت: می‌خواهند همانند گوساله سامری، برجام را الهه مردم ایران نمایش دهند و امید مردم را به آمریکا و هیئت‌های اقتصادی و ورود پول به‌توسط آن‌ها و ایجاد اشتغال متکی کردند.

وی اظهار داشت: بنده مخالف مذاکره نیستم، بلکه با مذاکره‌ای که آرمان‌های انقلاب اقتدار ملت فراموش بشود، مخالف هستم و نقد من روی این مسائل بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به فتنه 88 و غفلت برخی نخبگان گفت: متأسفانه برخی با وجود اینکه می‌دیدند استکبار و آمریکا و اسرائیل در حال حمایت از فتنه گران هستند، سکوت پیشه کردند و این افراد به دلیل سکوت و طولانی شدن فتنه در این جریان سهم داشتند.

کریمی قدوسی ادامه داد: جریان نفوذی که امروزه مطرح است، به دنبال استحاله اسلام و انقلابی که در حال وارد کردن آخرین ضربات نهایی برای شکست آمریکاست، می‌گردد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسی که در حکومت اسلامی مسؤولیتی قبول می‌کند و این نظام را قبول ندارد، حقوقی که دریافت می‌کند حرام است.

کریمی قدوسی در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: باید فردی صالح، مؤمن و تعهد و انقلابی و پیرو ولایت‌فقیه انتخاب شود تا با بسیج همگانی این مشکلات و موانع از سر راه برطرف شود.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.