سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 11:45 - جمعه 01 بهمن 1395

آیت الله جوادی آملی:

سوء‌رفتار‌ برخی از مسئولان انگیزه جامعه ‌را فلج کرده است

مرجع تقلید شیعیان گفت: وجود برخی سوء‌رفتارها در بین عده‌ای از مسئولان، باعث می‌شود انگیزه جامعه که متولی اراده و تصمیم است فلج شود و در نتیجه جامعه به سمت بیراهه برود.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار با صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کار در جامعه اظهار داشت: فرهنگ جامعه اسلامی برگرفته از معارف قرآنی است که بر اساس آن باید در راستای حفظ و تقویت انسجام نظام تلاش شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نصیحت مسئولان بر اساس آموزه‌های دینی اقدامی است که در راستای اصلاح آسیب‌ها و حل مشکلات صورت می‌گیرد ادامه داد: طی سال‌های اخیر نصیحتی که بتواند شکاف و آسیب‌ها را اصلاح کند صورت نگرفته است.

مفسر بزرگ قرآن کریم راه‌حل مشکلات را نصیحت اصلاح‌گرانه دانست و افزود: مسئله فرهنگ امری دولتی یا خصوصی نیست بلکه مسئولیتی برای همه آحاد جامعه است از همین رو نباید کاری کنیم که جامعه دچار آسیب شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه گفته می‌شود در کشور آسیبی وجود دارد و یا اختلاسی انجام‌ شده ‌ نوعی آبروریزی است تصریح کرد:  بردن آبروی افراد و نظام حرام است و با این رفتارها کاری از پیش نمی‌رود.

وی با تأکید بر اینکه عمومی شدن مطالب باید با هدف نهی از منکر و اصلاح جامعه باشد خاطرنشان کرد: مردم وقتی در رفع آسیب‌ها همکاری می‌کنند که مسئولان به گفته خود عمل کنند، در حقیقت اصلاح مجموعه فرهنگی کشور نیازمند عزم و عمل است.

آیت‌الله جوادی آملی با بیان اینکه باید اقدام مناسبی در راستای ترویج اندیشه اسلامی در حوزه و دانشگاه با تعیین مسئول مشخص صورت بگیرد عنوان کرد: وجود برخی سوء‌رفتارها در بین عده‌ای از مسئولان، باعث می‌شود انگیزه جامعه که متولی اراده و تصمیم است فلج شود و در نتیجه جامعه به سمت بیراهه برود.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.