سرویس: اجتماعی » ماهواره 10:35 - جمعه 01 بهمن 1395

فرصتی که تهدید شد؛

شبح آسیب های فضای مجازی برسر جامعه/وقتی شبکه های اجتماعی رکورددار جرائم اینترنتی می شوند

شبکه های اجتماعی در فضای مجازی بیشترین میزان آمار جرائم اینترنتی را به خود اختصاص داده اند که نیاز است در این حوزه اقدامات ویژه ای برای این معضل صورت بگیرد.

به گزارش اصفهان شرق، فضای مجازی یکی از حوزه هایی است که هم می تواند به عنوان فرصت به آن نگاه کرد و هم می تواند به عنوان یک تهدید مطرح شود.

این در حالی است که در سال های اخیر تهدیدات این فضا به دلیل نبود فرهنگ سازی مناسب و همچنین سوء استفاده برخی از افراد به صورت جدی مطرح شده که نیازمند توجه مسئولین مربوطه است.

با این تفاصیل باید گفت که موج استفاده از فضای مجازی  با وجود دستاوردهای مثبت از جمله ابزار راحت تبلیغات، بسترسازی ها و تسهیل ارتباطات، در غیاب آموزش های کافی برای جلوگیری از آسیب ها، زمینه ایجاد فحشا و کلاهبرداری ها و جرائم اینترنتی را فراهم کرده است.

53 درصد جرائم مجازی در شبکه های اجتماعی رخ می دهد

سرهنگ علی کریمی  در خصوص میزان جرائم در فضای مجازی اظهار داشت:   53 درصد جرائم اینترنتی در شبکه های اجتماعی، 14 درصد از طریق سایتها و فروشگاه های مجازی و 13 درصد نیز با سو استفاده از اعتماد عمومی رخ داده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه بیان کرد: از مجموع کل جرائم اینترنتی 24 درصد مزاحمت اینترنتی، 22 درصد برداشت غیرمجاز از حسابهای بانکی، 12 درصد اخاذی و تهدید و 9 درصد نیز انتشار فیلم خصوصی و خانوادگی بوده است.

مسئولین فرهنگی به فضای مجازی توجه جدی داشته باشند

یک کارشناس امور مذهبی اظهار داشت: امروزه شاهد استفاده روز افزون آحاد مختلف مردم به ویژه جوانان از فضای مجازی هستیم این در حالی است که مسئولین این فضا را به حال خود رها کرده اند.

زهرا جانجانی افزود: متاسفانه آمارها حکایت از افزایش ساعات استفاده کاربران از این فضا دارد همچنین سن استفاده کنندگان نیز به سمت سنین نوجوانی و کودکی میل دارد.

جانجانی خاطر نشان کرد: باید علاوه بر ارائه آموزشهای لازم به همگی جهت استفاده مطلوب از فضای مجازی، شبکه های اجتماعی داخلی شده تا هم امنیت اطلاعات کاربران حفظ شود و هم فعالیت های غیر اخلاقی کاهش یابد.

مسئول خواهران دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد کرمانشاه گفت: با توجه به معضلات موجود در فضای مجازی لازم است مسئولین فرهنگی به این فضا توجه جدی داشته باشند.

 بر اساس آمار های اعلام شده شبکه های اجتماعی بیشترین میزان جرائم را به خود اختصاص داده است و بر همین اساس می طلبد تا نگاه ویژه ای به این حوزه از فضای مجازی شود.

انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.