سرویس: اجتماعی 16:14 - چهارشنبه 20 شهریور 1392

حسن صادقي

شهري که همچنان در انتظار طنين بانگ اذان نماز جمعه است

نماز جمعه فرضیه ای ارزشمند در بعد دینی و سیاسی که متاسفانه مردم شهر حسن آباد جرقويه و روستاي همجوار آن از ایستادن در صفوف به هم پیوسته ی آن در شهرشان بي بهره هستند.

اصفهان شرق-حسن صادقی

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار ائمه جمعه سراسر کشور ،‌ نماز جمعه را يک شبکه ارزشمند ديني، مردم و حکومتي دانستند و تاکيد کردند که نماز جمعه ترکيبي از حقايق معنوي و اسلامي ، حضور غير دستوري مردم در اين صحنه و مرتبط با حکومت اسلامي است.

اين گفته اهميت و جايگاه اين فرضيه ديني را نشان مي دهد. فرضيه اي که متاسفانه مردم شهر حسن آباد جرقويه و روستاي همجوار آن بي بهره هستند و علي رغم درخواست مردم اين ديار و همچنين تلاش مسئولان اين شهر در برپايي اين فرضيه ديني مردم اين شهر همچنان بايد در حسرت شرکت در اين مراسم سياسي و الهي باقي بمانند.

با توجه به تاکيدات مقام معظم رهبري در برپايي هر چه باشکوهتر نماز جمعه در سطح کشور و همچنين نقش و کارکردهايي که اين شبکه عظيم ديني و اجتماعي در زمينه هاي مختلف مي تواند به همراه داشته باشد اميد است شاهد تلاش و پيگيري هاي مجددانه مسئولان شهري در برپايي نماز جمعه شهرمان باشيم. البته در اين بين بايد همه شهروندان در هر جايگاه اجتماعي احساس مسئوليت کنيم و با بسيج همگاني زمينه را براي تحقق اين امر فراهم آوريم.

به اميد روزي که صداي دلنشين اذان براي اقامه نماز جمعه از گلدسته هاي شهر گوشهايمان را نوازش و روحمان را صيقل دهد تا در برابر اين فرمان الهي که يَأَيهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا إِذَا نُودِى لِلصلَوةِ مِن يَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسعَوْا إِلى ذِكْرِ اللَّهِ وَ ذَرُوا الْبَيْعَ ذَلِكُمْ خَيرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ(جمعه9) فَإِذَا قُضِيَتِ الصلَوةُ فَانتَشِرُوا فى الأَرْضِ وَ ابْتَغُوا مِن فَضلِ اللَّهِ وَ اذْكُرُوا اللَّهَ كَثِيراً لَّعَلَّكمْ تُفْلِحُونَ(جمعه 10 ) « اى كسانى كه ايمان آورده ايد ! هنگامى كه براى نماز روز جمعه اذان گفته مى شود به سوى ذكر خدا بشتابيد ، و خريد و فروش را رها كنيد كه اين براى شما بهتر است اگر مى دانستيد . و هنگامى كه نماز پايان گرفت شما آزاديد در زمين پراكنده شويد و از فضل الهى طلب كنيد ، و خدا را بسيار ياد نمائيد تا رستگار شويد » اطاعت امر کرده باشيم.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “شهري که همچنان در انتظار طنين بانگ اذان نماز جمعه است”

  1. محمد گفت:

    سلام
    از حسن توجه شما سپاسگذاریم اما ای کاش به دنبال راهکاری برای رفع موانع بودیم و این مهم جز با همدلی و همراهی روحانیت معظم شهر راهی ندارد
    به امید شنیدن نوای قدسی ادان نماز جمعه

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.