سرویس: اجتماعی 11:40 - پنجشنبه 30 دی 1395

به درخواست صنف کشاورزان اصفهان؛

بازگشایی آب زاینده رود به تاخیر افتاد/ کشاورزان شرق اصفهان نگران نباشند

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان گفت: تاخیر در بازگشایی آب به دلیل ساماندهی رودخانه و بازگشایی آب بندهای قسمتی از رودخانه در غرب اصفهان است که به درخواست صنف کشاورزان اصفهان انجام شد.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه برخی خبرها حاکی از بازگشایی آب با دبی 60 متر معکب از صبح امروز بود، گفت: به درخواست صنف کشاورزی مبنی بر اینکه هنوز سازماندهی بستر رودخانه و بازگشایی آب بندهای ایجاد شده در غرب اصفهان کامل نشده، بازگشایی آب به تاخیر افتاد و هیچ غرضی دیگر در این تاخیر نیست.

حسین محمدرضایی با تاکید بر اینکه کشاورزان هیچ نگرانی بابت این تاخیر نداشته باشند، افزود: طی روزهای آینده و با اعلام آمادگی کشاورزان دریچه های سد باز خواهند شد.

وی اظهار کرد: به فاصله 60 کیلومتر از سد نکوآباد تا سد آبشار، ساماندهی رودخانه انجام شده است و مشکلی در این قسمت وجود ندارد ولی مشکل پرت آب در پشت موانع موجود در مسیر رودخانه در قسمت غرب اصفهان، باید مرتفع شود.

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان اصفهان با درخواست از کشاورزان غرب مبنی بر همکاری در آبرسانی به شرق اصفهان، اذعان کرد: از کشاورزان غرب اصفهان درخواست همکاری در خصوص رساندن آب لازم به شرق اصفهان را داریم تا با برنامه ریزی های انجام شده و همکاری دیگر کشاورزان، بذر پاشیده شده در اراضی شرق اصفهان، به ثمر برسد.

وی با اشاره به اینکه قطعا اگر آب در آبان ماه بازگشایی شده بود، نتیجه مطلوب تری داشت، خاطرنشان کرد: در نیمه آبان امسال، متاسفانه آب لازم در پشت سد وجود نداشت و امکان توزیع آب برای کشاورزان شرق اصفهان نبود ولی با هماهنگی های صورت گرفته و بررسی همه عوامل، آب در بهمن بازگشایی خواهد شد.

انتهای پیام/ ش

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.