سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 08:00 - پنجشنبه 30 دی 1395

نماینده مردم اصفهان در مجلس؛

مشکلات مالی عربستان موجب شده به سراغ ایران بیاند

نماینده مردم اصفهان گفت : عربستان با مشکلات مالی شدید مواجه شده و برای جبران این مسئله به دنبال برقراری رابطه با جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام و المسلمین احمد سالک گفت:حج یک فریضه ای است که حضور مسلمانان جهان هر ساله واجب است.
وی با اشاره به این که عربستان سعودی شرایطی را به وجود آورد که حج سال گذشته تعطیل شد و بی تردید نقش حجاج ایرانی در حج هر ساله یک نقش برتر و با ابتکار عمل و قدرتمند است اذعان داشت:  متاسفانه عملكرد نامطلوب عربستان موجب شده كه حجاج ما امنيت لازم را براي انجام مناسك نداشته باشند و امسال نيز آنها مي خواستند كه شروط تحميلي خود را به ما ديكته كنند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي عربستان سعودی را جنایتکار توصیف و بیان کرد:عربستان سعودی عنوان جنایتکار جنگی مطرح است زیرا که کشتار و به خاک و خون کشیدن بیش از هزاران کودک و غیرنظامیان در یمن را در پرونده خود ثبت کرده است و لذا باید در دادگاه بین المللی محاکمه شود.
وی با بیان این که اسرائیل هدایت گر جنگ یمن و بحرین و مسائل دیگراست ادامه داد: در روزهای اخیر در بحرین سه جوان را اعدام کردندکه این جنایت ها زیرنظر عربستان سعودی،اسرائیل و آمریکا صورت می گیرد.
وی به کسری بودجه ی عربستان سعودی و ارتباط آن با دعوت از ایران برای برگزاری حج امسال اشاره و تصریح کرد:شرایط کنونی عربستان سعودی به گونه ای است که با ورشکستگی و به اصطلاح با کسری بودجه روبرو شده است و با وجود اینکه نفت جهان را دارد بنابراین برای جبران این مسئله به دنبال برقراری رابطه با جمهوری اسلامی ایران است.
این نماینده مردم در مجلس در ادامه درخصوص اعزام هیئت مذاکره کننده  از کشور مان به عربستان سعودی گفت:این هیئت باید به نکاتی از قبیل آمادگی کامل واشراف اطلاعات بیشتر نسبت به عربستان سعودی داشته باشد؛ همچنین  این تیم عزت ملت ایران را نباید به هیچ چیزی بفروشند چرا که این ملت باید حج با عزت داشته باشند.
سالک با تاکید بر این که هیئت مذاکرکننده با دولت عربستان سعودی باید در راستای سیاست های مقام معظم رهبری حرکت کنند  افزود: ما باید بدانیم که آل سعود دشمن اصلی شیعه و نظام اسلامی است و  این رژیم  مزدوران آمریکا و اسرائیل هستند که خارج از نظرات اسرائیل و آمریکا عمل نخواهند کرد.
وی خواستار  تعیین تکلیف شهدای منا در مذاکرات آینده ایران و عربستان شد و گفت:ما حج باعزت و با آزادی کامل باید داشته باشیم نه حج تحت کنترل.
نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهارداشت: ما در هر نوع مذاكره اي درباره حج با دولت عربستان هيچ گاه اصول و آرمانهاي خود را فراموش نمي كنيم و امنيت، عزت و كرامت ملت ايران آنچنان اهميت دارد كه جمهوري اسلامي هيچ گاه از آن كوتاه نمي آيد.
حجت‌الاسلام سالک با بيان اينكه در فاجعه منا بي تدبيري عربستان واضح بود، گفت: مديريت صحيح حج و استفاده از ظرفيت هاي جهان اسلام بايد مورد توجه نخبگان كشورهاي اسلامي  به خصوص تیم مذاکره کشورمان قرار گيرد.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.