سرویس: اجتماعی 21:41 - چهارشنبه 29 دی 1395

شهردار حسن آباد:

شعار دادن در رابطه با پاکی محیط زیست به تنهایی کافی نیست

ایروانی گفت: به یقین با عزم مدیریت شهری، کمک و همکاری دستگاه‌های مسئول و مدیران استانی و دولتی می توان شهری با هوای پاک برای همه ایجاد و از آلودگی غیر مجاز جلوگیری کرد.

شهردار شهر حسن آباد در حاشیه مراسم نمادین هوای پاک در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق گفت: انجام مراسم نمادین در هفته هواي پاک مي تواند تصوير روشني از اهميت حفظ منابع ملي و مصرف بهينه انرژي ترسيم کند که اين تصوير با فرهنگ سازي و تغییر نگرش در مورد محیط زیست و حفاظت از آن قابل اجرا است.

حسین ایروانی با اشاره به راه های جلوگیری از آلودگی هوا اظهار کرد: به یقین با عزم مدیریت شهری، کمک و همکاری دستگاه‌های مسئول، مدیران و مسئولان شهری، استانی و دولتی و نیز با همت و تلاش خود شهروندان می توان شهری با هوای پاک برای همه ایجاد کرد و از آلودگی غیر مجاز جلوگیری کرد و برای رسیدن به این آرمان نیز‌ مسئولان و فعالان این عرصه، باید بیش از گذشته تلاش کنند و برای رسیدن به این نتیجه نیز وحدت، همدلی و همکاری بین آنها و دستگاه‌های ذیربط ضروری است.

وی افزود: با افزایش جمعیت، اگر روند آلوده کردن هوا به همین ترتیب پیش رود، به زودی شاهد نابودی محیط زیست شهری و حتی روستایی هستیم و در این رابطه وضع زندگی را برای ایندگان سخت می کنیم.

شهردار شهر حسن آباد در ادامه با اشاره به تغییر نگرش جامعه نسبت به موضوع پاکی هوا گفت: حفاظت از محیط زیست گرچه مسئله ای جهانی است، می توان آن را از سطحی کوچک تر آغاز کرد؛ البته در این رابطه بیش از هر چیز لازم است نگرش های خود را درباره محیط، مسائل محیطی و حفاظت از محیط زیست ارزیابی کنیم و مورد تجدید نظر قرار دهیم.

وی به اهمیت گیاهان در پاکی هوا و محیط زندگی اشاره کرد و افزود: گیاهان از تولید کنندگان اکسیژن روی زمین هستند و تصفیه کنندگان هوا به شمار می روند، حال اگر خود آنها مورد تهدید آلودگی از سوی انسان قرار گیرند، چه باید کرد؟

ایروانی مراسم های نمادین پاکسازی محیط در شهرها و روستاهای شرق اصفهان را نمونه کامل رفتار به موقع عنوان و خاطرنشان کرد: ما باید از شعار دادن عبور کنیم و همه با هم با همکاری و وحدت شعار ها را عملیاتی کنیم چرا در شهر های بزرگ برای رفع آلودگی هوا چندین سال است که شعار هایی را سر داده ولی به صورت کلی به انها عمل نکردیم.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.