سرویس: اجتماعی » گردشگری 13:55 - چهارشنبه 29 دی 1395

استاندار اصفهان:

گردشگران از 86 کشور دنیا به اصفهان سفر می‌کنند

استاندار اصفهان گفت: گردشگران از 86 کشور دنیا به اصفهان سفر می‌کنند و کشورهای اروپایی و به خصوص آلمان‌ها جایگاه ویژه‌ای در بین این گردشگران دارند.

به گزارش  اصفهان شرق، رسول زرگرپور در دیدار با «آنا ماریا آندرس» وزیر همکاری‌های بین‌المللی دفتر نخست وزیری لهستان اظهار داشت: سوابق ارتباطات ایران و لهستان به بیش از 500 سال می‌رسد و حتما اینگونه ملاقات‌ها با مسؤولان کشوری در ارتباطات بیشتر مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه بیش از 120 هزار پناهنده لهستانی در جنگ جهانی دوم به ایران آمدند، افزود: این یک رویداد تاریخی بین 2 کشور است و در شهر اصفهان آرامگاهی وجود دارد که تعداد قابل توجهی از پناهندگان لهستانی در آن آرمیده‌اند و همه مقامات لهستانی در سفر به اصفهان از این آرامگاه بازدید می‌کنند و این نشان می‌دهد که ارتباطات بین دو کشور فراتر از ارتباطات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

استاندار اصفهان به بیان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اصفهان پرداخت و اذعان داشت: اصفهان سابقه 7 هزار ساله دارد و در این مدت 4 بار پایتخت ایران بزرگ بوده است و در حال حاضر نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ، میراث فرهنگی و تاریخی و تمدن بشری در این استان جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد، گفت: معتقدم که فرهنگ بیش از هر چیز ملت‌ها را به هم نزدیک می‌کند و شما به فرهنگی‌ترین نقطه ایران سفر کرده‌اید.

زرگرپور با اشاره به اینکه در سفر مقامات لهستان به اصفهان، برای ارتباط نزدیک‌تر اصفهان با یکی از استان‌های لهستان اعلام آمادگی کرده بودیم، مطرح کرد: ما می‌توانیم با مراودات فرهنگی این ارتباطات را آغاز کنیم.

وی ابراز داشت: برگزاری هفته‌های فرهنگی اصفهان در لهستان و متعاقب آن در اصفهان می‌تواند در گسترش این ارتباطات مؤثر باشد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان می‌تواند با یکی از استان‌های لهستان که شباهت‌های فرهنگی و میراثی با اصفهان دارد خواهر خوانده شود و در حال حاضر اصفهان با 14 شهر دنیا خواهر خوانده است و به بهانه همین خواهرخواندگی ارتباطات فرهنگی خوبی برقرار است.

وی تبادل توریست را مهم خواند و افزود: گردشگران از 86 کشور دنیا به اصفهان سفر می‌کنند و کشورهای اروپایی و به خصوص آلمان‌ها جایگاه ویژه‌ای در بین این گردشگران دارند و برای گسترش این ارتباطات سفر تورلیدرهای لهستانی به اصفهان و دیدار با همکاران خود می‌تواند موثر باشد.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان آماده میزبانی از سرمایه‌گذران لهستانی است، گفت: تجار می‌توانند به اصفهان بیایند و با همکاران خود تعامل خوبی داشته باشند و سفرای دو کشور می‌توانند در این رابطه نقش مهمی را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران و به ویژه اصفهان خاطرات خوبی از لهستانی‌ها دارند، عنوان کرد: می‌توان این خاطرات را مجدداً احیا کرد و ما در این رابطه اعلام آمادگی می‌کنیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اصفهان هم از لحاظ صنعتی و هم کشاورزی و اقتصادی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد و زمینه‌های خوبی برای گسترش ارتباطات در این استان وجود دارد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد که این سفر زمینه افزایش ارتباطات را در ابعاد مختلف بیشتر فراهم کند.

وزیر همکاری‌های بین‌المللی دفتر نخست وزیری لهستان نیز در این دیدار ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار داشت: بسیاری از پناهندگان لهستانی به اصفهان آمدند و از نوع دوستی و مهربانی ایرانیان بسیار سخن گفته‌اند و امروز من این موضوع را درک کردم.

آنا ماریا آندرس ضمن ابراز امیدواری از گسترش ارتباطات ایران و لهستان، گفت: دغدغه‌های مشترکی همچون مبارزه با تروریست و مواد مخدر در دو کشور وجود دارد که می‌تواند در گسترش ارتباطات مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه فرهنگ یکی از بهترین راه‌ها برای نزدیک شدن دو کشور است، اضافه کرد: با توجه به نزدیکی فرهنگ دو کشور در این زمینه نیز مناسبات بسیار زیادی برای افزایش ارتباطات وجود دارد.

وزیر همکاری‌های بین‌المللی دفتر نخست وزیری لهستان در ادامه اذعان داشت: به دلیل مسائل فرهنگی اصفهان عالی‌ترین مکان برای گسترش ارتباطات با ایران است.

وی با بیان اینکه روابط فرهنگی همیشه باعث تشویق و ایجاد انگیزه برای شروع روابط اقتصادی و سیاسی می‌شود، گفت: انگیزه تجار، سرمایه‌گذاران و بازرگانان را می‌توانیم از طریق فرهنگ برای افزایش سایر انواع ارتباطات بالا ببریم.

آنا ماریا آندرس افزود: برای هر شخصی در هر کجای دنیا باید بازدید از شهر زیبای اصفهان باعث افتخار او باشد و من در بازدید از این شهر زیبا چیزهای بسیاری را یاد گرفتم.

وی با بیان اینکه فرصت‌های بسیار زیادی برای افزایش ارتباطات وجود دارد، گفت: پس از برداشته شدن تحریم‌ها فرصت‌های بیشتری برای ارتباطات خواهیم داشت که باید گسترش پیدا کند.

ماریا آندرس به بیان ویژگی‌های کشور لهستان پرداخت و عنوان کرد: شاید لهستان قابل مقایسه با اصفهان نباشد ولی این کشور هم گنجینه‌های خود را دارد که بسیاری از آن‌ها در جنگ جهانی تخریب شده بودند ولی در حال حاضر بازسازی شده و زیبایی‌های خاص خود را دارند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.