سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 11:40 - چهارشنبه 29 دی 1395

نماینده اصفهان در مجلس:

خشکی باتلاق گاوخونی مولد ریزگردها و آلودگی‌ هوای اصفهان/ راه حل آلودگی هوا تسریع در نوسازی خودروهای‌ فرسوده است

حمیدرضا فولادگر اجرای طرح‌های ترافیک و زوج و فرد در شهر اصفهان را راهکاری مقطعی دانست و گفت: باید به روند کُند نوسازی خودروهای فرسوده که از عوامل مهم آلایندگی شهر است سرعت بخشید.

به گزارش اصفهان شرق،  حمیدرضا فولادگر در توضیح وضعیت هوای شهر اصفهان، گفت: هوای شهر اصفهان مانند سایر کلان‌شهرها همچنان آلوده است، آلودگی که عمدتا ناشی از استاندارد نبودن خودروها، سوخت‌ و متعلقات آنها و البته خودروهای فرسوده در حال تردد است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از آلودگی شهر اصفهان به دلیل وجود صنایع در داخل شهر است، تصریح کرد: در مدت اخیر برخی از صنایع به دلیل داشتن وسایل نفت سوز و عدم استاندارد سازی مزید بر علت شدند، البته در سال گذشته با پیگیری‌هایی که به دادگاه هم ختم شد؛ نیروگاهی در اصفهان که از سوخت گازوئیل به جای گاز استفاده می‌کرد را ملزم کردیم از گاز طبیعی استفاده کند، موضوعی که در کاهش آلایندگی نقش مهمی داشت.

وی با یادآوری ریزگردهایی که از ناحیه کویری به شهر اصفهان می‌رسد، افزود: ریزگردها در تشدید آلودگی هوای این شهر نیز تاثیر داشته اما خشکی باتلاق گاوخونی عامل مولد ریزگردها و آلودگی هوا شده است.

فولادگر اجرای طرح‌های ترافیک و زوج و فرد در شهر اصفهان را یادآور شد و گفت: این راهکارها مقطعی است، بنابراین باید به روند کُند نوسازی خودروهای فرسوده که از عوامل مهم آلایندگی شهر است سرعت بخشید، دولت در سال گذشته تسهیلات خوبی ارائه کرد اما در سال جاری تسهیلات نوسازی خودروها کاهش پیدا کرد بنابراین رغبت برای نوسازی این خودروها هم کاهش یافت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شهر اصفهان برای توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه مسیرهای تردد جهت کاهش ترافیک اعم از ساخت زیرگذر، تونل و پل اقدامات خوبی انجام گرفته اما در حوزه توسعه مترو روند به کُندی پیش می‌رود، در این زمینه مشکلاتی وجود داشته اما کم کاری‌هایی نیز صورت گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: استاندارد کردن خوردوهای تولیدی و بهینه‌سازی سوخت مصرفی از مهم‌ترین اقدامی است که باید برای رفع آلایندگی و تاثیرگذاری آن در بلندمدت در دستور کار دولت قرار گیرد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.