سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 15:10 - سه شنبه 28 دی 1395

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

تحکیم بنیان خانواده در برنامه ششم توسعه به تصویب رسیده و نیاز به بودجه دارد

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه برای تحکیم بنیان خانواده موادی به تصویب رسیده است که امیدواریم درباره بودجه نیز بتوانیم مبالغی را برای تقویت بنیه خانواده اختصاص دهیم.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام احمد سالک نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامیدرباره موضوع خانواده و برنامه ششم، گفت: موضوع جمعیت و تعالی خانواده یکی از خواسته‌ها و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: ما در کمیسیون فرهنگی دوره نهم مجلس قانون جمعیت و تعالی خانواده را مطرح کردیم سپس   به شور اول رفته که تصویب آن به آخر مجلس نهم برخورد کرد الان در دستور کار کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش‌هایی از موضوع جمعیت و تعالی خانواده را در برنامه ششم به صورت قانون دائمی در چند ماده آوردیم که در آن خانواده به عنوان عنصر اصلی دیده شده است.

حجت‌الاسلام سالک اظهار داشت: در برنامه ششم مواردی از طرح جامع جمعیت در اختیار کمیسیون تلفیق قرار گرفت که خوشبختانه در برنامه 5 ساله ششم در مجلس شورای اسلامی مورد تصویب قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه تقویت بنیان خانواده یکی از مسائل اصلی نظام است، عنوان کرد: امروز سست کردن بنیان خانواده و از هم پاشیدن آن هدف اصلی دشمنان است که از این طریق جامعه را از ارزش‌ها، دین و انقلاب جدا کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: در برنامه ششم توسعه برای تحکیم بنیان خانواده موادی به تصویب رسیده است که امیدواریم در بحث بودجه نیز بتوانیم مبالغی را برای تقویت بنیه خانواده اختصاص دهیم.

حجت‌الاسلام سالک افزود: امروز آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و بیکاری به عنوان خطری زیرپوستی در جامعه رو به رشد است که اصل و اساس خانواده را مورد هدف قرار داده است که باید به آن مقابله شود.

وی درباره مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی خطرآفرین برای خانواده، ابراز کرد: این موضوع هم در دستور لایحه دائمی، هم در دستور برنامه ششم و هم در دستور بودجه قرار خواهد داشت.

حجت‌الاسلام سالک در پایان درباره مواد به تصویب رسیده درباره خانواده در برنامه ششم توسعه، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ممکن است مقداری جابجایی در مواد این قانون صورت گیرد بعد از کامل شدن متن آن را ارائه خواهیم داد.

انتهای پیام/خبر فارسی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.