سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 23:00 - دوشنبه 27 دی 1395

به مدت 22 روز؛

سد زاینده‌رود سی‌ام دی ماه برای کشت کشاورزان باز می‌شود

آب سد زاینده رود، بامداد پنجشنبه سی ام دی ماه برای کشت کشاورزان شرق اصفهان به مدت 22 روز رهاسازی می شود.

به گزارش اصفهان شرق، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، درباره زمان دقیق رهاسازی سد زاینده رود برای کشت پاییزه کشاورزان شرق، اظهار داشت: مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، قرار است سد زاینده رود بامداد پنجشنبه سی ام دی ماه برای کشت کشاورزان شرق اصفهان رهاسازی شود.

علی بصیرپور افزود: براین اساس قرار است، آب با دِبی حدود 60 متر مکعب بر ثانیه از سد زاینده رود رها شود.

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان، معمولا حدود دو تا سه روز طول زمان می برد تا زاینده رود در شهر اصفهان جاری شود و آب برای 22 روز در رودخانه جاری است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر حجم سد زاینده رود 260 میلیون متر مکعب است.

بصیرپور با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته صنف کشاورزان با هماهنگی و همکاری شرکت آب منطقه ای برای تسهیل جریان آب کار ساماندهی و پاکسازی مسیر زاینده رود را انجام می دهند.

در این راستا شرکت آب منطقه ای اصفهان امروز خطاب به کشاورزان، بهره برداران، پیمانکاران و مجاورین رودخانه زاینده رود اطلاعیه ای صادر کرد.
در این اطلاعیه آمده است؛ با توجه به رهاسازی آب در رودخانه زاینده رود از اواخر دي ماه جاری مقتضی است تمام ضوابط ایمنی در خصوص حریم رودخانه را به طور کامل رعایت کنند.

لذا شرکت آب منطقه ای هیچگونه مسئولیتی در خصوص حوادث احتمالی ناشی از عدم توجه به ضوابط ایمنی در حریم  رودخانه را نخواهد داشت.

گفتنی است؛ در يازدهمين جلسه شوراي هماهنگي حوضه آبريز زاينده رود با حضور وزیر نیرو رها سازي آب سد زاينده رود از ۲۸ دی ماه و مديريت مصرف 5 درصدي آب در مصارف شرب و کشاورزي اصفهان مصوب شد.

مدیر کل دفتر مدیریت به هم پیوسته منابع آب حوضه‌های آبریز فلات مرکزی، قره قوم و مرز شرقي شرکت مديريت منابع آب ايران، با بيان اينکه يکي از مهمترين موارد مطرح شده در اين جلسه مربوط به امکان رها سازي آب از سد زاينده رود بوده است، گفت: کشاورزان منطقه از مدت ها قبل منتظر خبر خوشي بودند که با توجه به وضعيت بارش ها آيا امکان رها سازي آب وجود دارد يا خير که با توجه به بارش هاي خوبي که در منطقه اتفاق افتاد، مي توانيم خبر مسرت بخش رها سازي آب از سد زاينده رود را به کشاورزان حوضه آبريز زاينده رود بدهيم.

مهرزاد احسانی با اشاره به اينکه امکان رها سازي آب براي کشت دوم پائيزه فراهم است، افزود: از 28 دي ماه براي مدت 22 روز براي اراضي کشاورزي، رهاسازي آب انجام خواهد شد تا کشاورزان به نسبت حجم آبي که رها سازي خواهد شد کشت و کار خود را انجام دهند.

به گفته وی، ميزان رها سازي آب براي کشاورزان از سد زاينده 46 متر مکعب در ثانيه است که به مدت 22 روز انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.