سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 17:42 - دوشنبه 27 دی 1395

با پیگیری چند ساله انجام شد؛

راه اندازی موقت خانه بهداشت موقت مزرعه عرب/ نیاز فوری برای تامین اعتبار احساس می شود

عضو شورای روستای مزرعه عرب گفت: با پیگیری های چندین ساله، خانه بهداشت به صورت موقت راه اندازی شد و می طلبد مسئولان برای ساماندهی این مرکز اعتبار لازم و کافی را در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از مزرعه عرب، امروزه یکی از اساسی ترین نیازهای جوامع، بهداشت است که دارای حوزه بسیار گسترده ای است و برخورداری از حداقل های آن خواسته به حق هر جامعه ای قلمداد می شود.

در کشور ما خانه بهداشت های روستایی کوچکترین و مهمترین واحدی نام برده می شود که در حوزه بهداشت به مردم خدمات ارائه می دهد و بسیاری از روستاها از این خدمت بهرمند شده اند اما متاسفانه هستند روستاهایی که هنوز از این نعمت برخوردار نبوده و امید است با همت مسئولان همه مردم کشور عزیزمان بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

روستای مزرعه عرب از توابع بخش جرقویه سفلی که به دلیل نداشتن خانه بهداشت، اهالی آن خصوصا افراد سالمند با مشکلات عدیده ای مواجه هستند به نحوی که برای یک تزریق ساده در یک روز سرد زمستانی با مشقت های زیادی روبه رو می شوند و این مشکل هم از طریق مردم و هم از طریق مسئولان روستا و سایت خبری اصفهان شرق به گوش مسئولان استانی و کشوری رسیده بود و متاسفانه بعضی مسولان از کنار آن به راحتی رد شده اند.

اما بحمدالله با پیگیری های متعدد شاهد ارائه خدمات خانه بهداشت به صورت موقت در این روستا هستیم که در این زمینه گفت وگوی کوتاهی با عضو شورای اسلامی روستای مزرعه عرب داشتیم.

عضو شورای اسلامی روستای مزرعه عرب گفت: با توجه به اینکه بنده از سال 1378 تا 1386 هم عضو شورای این روستا بوده ام برای احداث خانه بهداشت این روستا پیگیری های فراوانی انجام شد و متاسفانه به دلیل به حد نصاب نرسیدن جمعیت روستا به نتیجه نرسید و همچنین از سال    1392تاکنون پیگری های زیادی را در این زمینه انجام دادیم.

غلامرضا دهقانی با توجه به اینکه امروز شاهد راه  اندازی موقت خانه بهداشت باشیم، افزود: پیگیری ها خوشبختانه نتیجه بخش بود و در حال حاضر ساختمانی استیجاری برای راه اندازی موقت خانه بهداشت در اختیار مرکز بهداشت شماره 2 قرار داده شده است که موقتا روزهای پنج شنبه به اهالی خدمات بهداشتی ارائه می دهد.

وی بیان کرد: برای ارائه خدمات، تجیهزات پزشکی در اختیار نداریم که امید است هر چه سریع تر از طرف مرکزبهداشت تامین گردد.

عضو شورای روستا، همچنین در خصوص ساختمان خانه بهداشت تاکید کرد: زمینی به مساحت 500متر مربع برای احداث ساختمان به مرکز بهداشت شماره 2 واگذار شد که امید است مراحل تامین اعتبار و نقشه برداری تا بهمن ماه به پایان برسد و کلنگ آن زده شود و با همت مسئولان در نیمه اول سال 96 خانه بهداشت این روستا رسما افتتاح و شروع به فعالیت کند.

دهقانی از بخشدار جرقویه سفلی که زحمات بسیار زیادی را در این زمینه متحمل شده اند قدر دانی و از مسئولان درخواست کرد هر چه زود تر برای احداث ساختمان، تامین اعتبار شود تا بتوانیم خدمات را به صورت مطلوب به مردم ارائه دهیم.

انتهای پیام/ علی دهقانی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.