سرویس: سیاسی 11:54 - دوشنبه 27 دی 1395

بیانیه دانشجویان در سالروز اجرایی شدن برجام:

اگر برجام را از دولت بگیرند در کارنامه عملکرد چهارساله خود چه نقطه‌ درخشانی دارد؟

دانشجویان تشکل جامعه اسلامی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در بیانیه‌ای تاکید کردند: دولتی که از ابتدای کار تمام همّ خود را خلاصه کرد در دیپلماسی، حال که به اواخر عمر خود نزدیک می‌شود اگر برجام را از او بگیرند در کارنامه عملکرد چهارساله خود چه نقطه‌ درخشانی دارد که بتواند به آن افتخار کند؟

به گزارش اصفهان شرق، تشکل جامعه اسلامی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی به مناسبت ۲۷ دی ماه سالروز اجرایی شدن برجام بیانیه‌ای را صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: دولتی که از ابتدای کار تمام همّ خود را خلاصه کرد در دیپلماسی و گمان کرد با توسل به کشورهایی که خود توان حل مشکلاتشان را ندارند، می‌تواند چرخ‌های مملکت را به گردش درآورد، حال که به اواخر عمر خود نزدیک می‌شود اگر برجام را از او بگیرند در کارنامه عملکرد چهارساله خود چه نقطه‌ درخشانی دارد که بتواند به آن افتخار کند؟

دانشجویان تشکل جامعه اسلامی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی در ادامه این بیانیه تاکید کردند: شمایی که تمام سرمایه مملکت را صرف قراردادی کردید که با یک تعویض رئیس جمهور از بین رفت، مذاکراتی که تنها یک هفته پس از امضای آن توسط خود امضا کننده نقض شد، حتماً به خاطر دارید زمانی را که سرمست از پیروزی پوشالی خود در به باد دادن سرمایه‌های این مملکت از یکدیگر سبقت گرفتید.

در بخش دیگری از بیانیه خاطرنشان شده است: قلب راکتور را از بتن پر کردید و دستاوردی را که فرزندان کم تجربه ملت به قیمت خون خود به دست آورده بودند شما باتجربه‌های خارج تحصیل کرده به فنا دادید و حتی یک لحظه فکر نکردید که وقتی برگ برنده خود را از دست بدهید دشمنی که بدعهدی و بدذاتی خود را به اثبات رسانده است چه انگیزه‌ای برای عمل به تعهدات خود خواهد داشت؟!

همچنین در این بیانیه مطرح شده است: هر بار که دلسوزان این وطن نگرانی‌های خود را ابراز کردند وعده دادید اگر تحریم‌ها به جای خود بازگردد ما نیز به فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه خواهیم داد؛ چگونه متوجه این تفاوت آشکار نیستید که اگر تحریم‌ها با یک دستور ساده بازمی‌گردد، بازگشت ما به جایگاه سابق در فناوری هسته‌ای سال‌ها به طول خواهد انجامید.

تشکل جامعه اسلامی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی با خطاب قرار دادن دولت تدبیر و امید به اینکه اما متأسفانه در همین حد نیز به وعده خود پایبند نبودید، سؤال کردند: تا کی قرار است طرف غربی هر اقدامی انجام دهد و شما بگوئید این نقض برجام نیست؟ مگر نه اینکه تنها بهانه مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه بود؟ پس چطور تحریم موشکی و قانون روادید و بازنگردادن اموال بلوکه شده نقض برجام به حساب نمی‌آید؟!

در ادامه بیانیه نیز عنوان شده است: این چه قراردادی است که آن قدر خلل و فرج دارد که این همه بدعهدی باعث نقض آن نمی‌شود؟ هرچند قراردادی که ۲۰ دقیقه‌ای به تصویب رسد بهتر از این نخواهد بود و آقایان مجلسی بدانند در گناه عظیم برجام، دولتمردان مقصرند و مجلسی‌ها نیز مباشران آن‌ها در این گناه می‌باشند که گناهشان کمتر از آنان نیست.

همچنین در این بیانیه آمده است: شاید در پاسخ بگوئید چگونه انتظار می‌رود این همه تحریم‌ها یک جا لغو شده و وضعیت مملکت به حالت عادی برگردد؟! مگر این شما نبودید که پیش از برجام هر روز و هر شب در فضیلت مذاکرات سخن می‌گفتید و به نا‌حق، رفع همه مشکلات را  به آن نسبت می‌دادید؟ مشکلاتی که در سال ۹۲ تنها ۲۰ درصد آن را به تحریم‌ها و ۸۰ درصد آن را ناشی از سو مدیریت می‌دانستید. البته اشتباه از ماست چرا که برجام تنها یک طرفه و از جانب ما به اجرا رسیده است و ان‌شاءالله پس از به اجرا درآمدن کامل مشکلات رفع خواهد شد. و اشتباه از ماست که این میزان تأثیرگذاری برجام را در مسائل مختلف نمی‌بینیم؛ مثلاً دلار که در روز اجرایی شدن برجام ۳۰۱۷ تومان معامله می‌شد و امروز در یک‌سالگی برجام ۳۹۷۰ تومان معامله می‌شود یا مسأله بیکاری و ایجاد اشتغال؛ البته برای ایرباس و رنو و پژو نه برای جوان نخبه و بیکار ایرانی!

در پایان این بیانیه تذکر داده شده است: عمر دولت شما رو به پایان است؛ پس بهتر نیست با خود فکر کنید چگونه پاسخ این خون‌های ریخته شده برای استقلال و آبادانی این کشور را خواهید داد؟ دیگر بهتر است اعتراف کنید همان بی‌سوادهای بدون شناسنامه که به جهنم حواله می‌شدند، فرجام برجام را درست‌تر از شما تشخیص دادند. البته آثار و واقعیات برجام اینقدر برای مردم مشخص و ملموس است که نیازی به اقداماتی تحقیرآمیز همچون جشن هواپیمای ایرباس برای موفق نشان دادن برجام نیست و سؤال اساسی این است که آیا هنوز هم وقت به آتش کشیدن این سند اسارت ملی فرا نرسیده است؟ آیا هنوز وقت عذرخواهی از مردم و برگرداندن نگاه‌هایتان به داخل کشور و توان ملی نرسیده است؟

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.