سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 12:52 - دوشنبه 27 دی 1395

موسوی لارگانی

برخی از مفاد لایحه برنامه ششم اجرایی نیستند/ دولت به جای برنامه، 30 حکم به مجلس آورد

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان این که برنامه ششم ایراداتی داشت، گفت: برخی از مفاد لایحه برنامه ششم اصلاً به دلیل اینکه قانون نیست، نمی‌تواند اجرایی شوند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در خصوص بررسی برنامه ششم توسعه اظهار کرد: در برنامه ششم تخلف اول را دولت مرتکب شد چرا که دولت به جای برنامه، 30 حکم به مجلس آورد و مدعی شد که برنامه را خود دولت باید بنویسد، در حالی که پنج برنامه قبل از انقلاب و پنج برنامه بعد از انقلاب در ایران را مجلس نوشته است.

وی افزود: کمیسیون تلفیق دقتی که باید در خصوص برنامه ششم می‌کرده را انجام نداده و در حال حاضر برخی از موادی که تصویب شد، قانون دائم داشتیم و در این برنامه قوانین پنج ساله شده، آوردن این موارد وقت مجلس را می‌گیرد؛ برخی از مفاد لایحه برنامه ششم اصلاً به دلیل اینکه قانون نیست، نمی‌تواند اجرایی شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: قانون‌گذاری و نظارت مربوط به مجلس شورای اسلامی است و در صورت اجرای نظارت، نباید تأکید داشته باشد که بانک مرکزی موظف است تا طبق یک‌بند قانونی به این تبصره عمل کند؛ اصلاً تبصره عملی نشده که تأکید روی آن داشته باشد.

وی با بیان این که برنامه ششم ایراداتی داشت، تأکید کرد: در اینجا روی قانون بار دیگر تأکید کردیم و در بعضی از موارد قانون دائم داشتیم و این قانون‌ها را کوتاه‌مدت کردیم.

موسوی لارگانی در پایان خاطر نشان کرد: برخی از مفاد لایحه برنامه ششم اصلاً به دلیل این که قانونی نیست، نمی‌تواند اجرایی شوند، برخی از آن‌ها هم باید در بودجه می‌آمد و در مجموع ایراداتی داشت.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.