سرویس: سیاسی 08:00 - یکشنبه 26 دی 1395

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی:

در موضوع مذاکرات هسته‌ای مقام معظم رهبری تأکید داشتند پرونده PMD بسته شود/ در مقابل همه تحریم‌ها، با پیشرفت‌هایمان دنیا را متحیر کرده‌ایم

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تمام تحریم‌ها،دنیا را متحیر پیشرفت‌های خود کردیم، این ویژگی که در دوران انقلاب، دفاع مقدس و هم‌اکنون در جامعه ما وجود دارد، در همه دولت‌ها الگو و سرمشق قرار گرفته است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در مراسم یادبود شهدای هسته‌ای کشور اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تمام دنیا و نظام سلطه تبلیغات گسترده‌ای علیه ما راه انداختند؛ آن‌ها برای تحت فشار گذاشتن ما هر کاری کردند.

وی افزود: در ابتدای انقلاب، جنگی ناخواسته و نابرابر را بر ما تحمیل کردند و غرب و نظام سلطه همه پشت سر صدام قرار گرفتند؛ صدام قرارداد الجزایر را پاره کرد و ادعا می‌کرد که ظرف یک هفته ایران را فتح کرده و در تهران سخنرانی می‌کند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان ما هم‌قسم شده بودند که ایران را تجزیه کنند اما به لطف خداوند ایران با پیروزی از 8 سال دفاع مقدس بیرون آمد.

وی با اشاره به دیگر فشارهای غرب بر جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: دشمنان ایران سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را هم در دوران جنگ و هم در حال حاضر برای ما وضع کرده‌اند که مردم ما امروز با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کنند.

ذوالنور تصریح کرد: یک روز به ما سوخت هسته‌ای ندادند، اما امروز با دستان پرتوان جوانان با تغییر در آبشارهای هسته‌ای، اورانیوم را در هر درصدی که بخواهیم غنی‌سازی می‌کنیم.

وی بیان داشت: در موضوع مذاکرات هسته‌ای مقام معظم رهبری تأکید داشتند پرونده PMD بسته شود تا نشان دهند بحث هسته‌ای ما انحراف ندارد؛ هدف شفاف‌سازی از فعالیت‌های هسته‌ای کشور بود و با وجود همه این تلخی‌ها به شیرینی دست پیدا کردیم.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز در بحث ژنتیک پا به پای کشورهای توانمند دنیا حرکت می‌کنیم، در بحث نانو با وجود نوپایی در آن، حرف‌های زیادی در جهان می‌زنیم؛ امروز اگر موشکی از سمت دشمنان به ایران شلیک شود، موشک‌های ما در قلب رژیم غاصب صهیونیستی فرود می‌آیند.

وی با ستایش ایستادگی مردم ایران خاطرنشان کرد: مردم ما همانند شاعری هستند که اگر دیوان شعری از او پاره شود، شعرهای جدیدی می‌سراید؛ اگر در بحث هسته‌ای بنا به صلاحیت‌هایی وقفه‌ای ایجاد شد با انرژی جدید و با قدرت در زمینه سانتریفیوژهای IR8 به کار خود ادامه می‌دهیم.

ذوالنور عنوان کرد: با وجود تمام تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که موجود بود، دنیا را متحیر پیشرفت‌های خود کردیم، این ویژگی که در دوران انقلاب، دفاع مقدس و هم‌اکنون در جامعه ما وجود دارد، در همه دولت‌ها الگو و سرمشق قرار گرفته است.

وی با اشاره به توانمندی‌های ایران در جوش هسته‌ای اظهار کرد: هر ضعفی که در بحث انرژی هسته‌ای داشته باشیم، امروز در موضوع جوش و گداخت هسته‌ای ضعفی نداریم؛ انرژی که ضرررسانی آن نسبت به شکافت هسته‌ای بسیار کمتر بوده، منبع این انرژی اقیانوس‌ها است که در دسترس ما قرار دارند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.