سرویس: اجتماعی » علمی 17:05 - شنبه 25 دی 1395

سخنگوی دانشگاه پیام نور گفت:

راه‌اندازی رشته‌های پرتقاضا در دانشگاه پیام نور با تصویب شورای گسترش وزارت علوم

سخنگوی دانشگاه پیام نور گفت: با تصویب شورای گسترش وزارت علوم برخی از رشته‌های پرتقاضا در این دانشگاه راه‌اندازی می‌شود و در همین راستا برخی از سرفصل‌ها تدوین شده است.

به گزارش اصفهان شرق، با اشاره به دایر کردن رشته‌های پرطرفدار در این دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در جهت جذب دانشجو در رشته‌های پرتقاضا مانند موسیقی درمانی،‌ بازاریابی عصبی اقدامات خوبی انجام داده و در برنامه‌ریزی‌های خود افزودن چنین رشته‌هایی را جزء اولویت اصلی کار خود قرار داده است.

وی بیان کرد: یک سری رشته‌های پرتقاضا از قبل به وسیله دانشگاه پیام نور سرفصل‌هایش مشخص شده و این دانشگاه در حال انجام مراحل بعدی کار در جهت وارد شدن عنوان این رشته‌ها در دفترچه‌های ثبت‌نام برای داوطلبان است و به طور جدی از وزارت علوم پیگیر این مسئله هستیم.
صدر ادامه داد: دانشگاه پیام نور بر اساس تعداد اعضای هیأت علمی درخواست خود را برای جذب دانشجو در رشته‌های پرتقاضا به شورای گسترش علوم داده است تا این شورا با بررسی مدارک موافقت اولیه خود را صادر کند تا این رشته‌ها برای سال تحصیلی آینده در اختیار داوطلبان در دفترچه ثبت‌نامی قرار بگیرد.
وی عنوان کرد: برخی دیگر از رشته‌های پرتقاضا که هنوز سرفصل‌هایش به وسیله دانشگاه پیام نور مشخص نشده است اما این دانشگاه به طور جدی پیگیر راه‌اندازی این رشته‌ها بوده و در همین راستا کمیته‌ای را تشکیل داده که وظیفه آن استخراج رشته‌های پرتقاضا است که با همکاری این کمیته و سازمان برنامه‌ریزی وزارت علوم تدوین سرفصل‌ها در حال انجام شدن است.
صدر با بیان اینکه در صورت تثبیت این رشته‌ها به وسیله شورای گسترش وزارت علوم راه‌اندازی جذب دانشجو در کمترین زمان انجام می‌شود، افزود: دانشگاه پیام نور مستندات و مدارک خود را برای راه‌اندازی رشته‌های پرتقاضا به شورای گسترش فرستاده است و این شورا با بررسی مدارک و تعداد اعضای هیأت علمی در صورت موافقت آن دانشگاه پیام نور اقدام به جذب دانشجو می‌پردازد.
وی گفت: ‌ما تقاضای خود را برای راه‌اندازی رشته‌های مثل موسیقی درمانی بر اساس ضوابط وزارت علوم به خصوص در مقطع تحصیلات تکمیلی تنظیم و آنها را در اختیار شورای گسترش قرار می‌دهیم.
انتهای پیام/ خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.