سرویس: غیر تولیدی 18:00 - شنبه 25 دی 1395

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت:

کمک به ازدواج آسان جوانان از نیازهای مهم جامعه است

رئیس حوزه علمیه اصفهان گفت: در جامعه شیعه نباید وضعیت ازدواج به دلیل تجمل گرایی، وضع بالای مهریه و سخت گیری خانواده ها مشکل شود و سن ازدواج افزیش یابد.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله حسین مظاهری در درس اخلاق این هفته در مسجد حکیم اصفهان افزود: انجام واجبات، ترک گناه و انجام مستحبات از دیگر مصادیق بارز برقراری ارتباط با اهل البیت(ع) و نمایش عملی تشیع است.
وی بیان کرد: کمک به رفع نیازهای جامعه از دیگر نمونه ها و روش های برقراری ارتباط با چهارده معصوم است و کمک به نیازهای مردم جامعه از بسیاری از اعمال مستحبی جایگاه بالاتری دارد.
این مرجع تقلید کمک به ازدواج آسان جوانان را از نیازهای مهم جامعه دانست و گفت: در جامعه شیعه نباید وضعیت ازدواج به دلیل تجمل گرایی، وضع بالای مهریه و سخت گیری خانواده ها مشکل شود و سن ازدواج افزیش یابد.
وی ادامه داد: ایجاد شرایط سخت برای ازدواج جوانان مانع از خواستگاری پسرها شده زیرا برخی از خانواده ها شرایط ازدواج را سخت کرده اند و تمامی نیازهای یک زندگی دنیایی را از پسر مطالبه می کنند و برخی افراد توانایی تامین این نیازها را ندارند.
آیت الله مظاهری افزود: خانواده ها و مردم کمک کنند این شرایط تسهیل و بستر برای ازدواج جوانان فراهم شود تا اینکه شاهد مشکلات و معضلات اجتماعی نباشیم.
وی با اشاره به اینکه تنها مسائل دنیایی مورد مطالبه زوج های جوان وخانواده ها است، تصریح کرد: در خواستگاری ها کمتر به ایمان، اعتقادات و اخلاق جوانان پرداخته می شود و توجه به عروس و داماد به موضوعات دینی کمتر مطالبه می شود که لازم است همت به انجام واجبات و میزان اعتقادات و ایمان دختر و پسر نیز بررسی شود و به این موضوعات نیز اهمیت داده شود.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.