سرویس: سیاسی 11:40 - شنبه 25 دی 1395

سرکنسول اسبق جمهوری اسلامی ایران در بصره گفت:

اقدامات دولت پاسخ مناسب بدعهدی آمریکا نیست

حمید مختص آبادی گفت: در حالی که آمریکا آشکارا با تمدید تحریم‌ها علیه ایران دست به نقض برجام زده است، اقدامات دولت به هیچ وجه پاسخ مناسبی به نقض برجام نیست.

به گزارش اصفهان شرق، شب گذشته نشستی با موضوع بصیرت افزایی در مسجد قائمیه سفیدشهر و با حضور مسئولان شهری و نمازگزاران این مسجد برگزار شد.

سرکنسول اسبق کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره در این نشست با بیان برخی اثرات بصیرت در زندگی افراد اظهار کرد: باید چنین نشست‌هایی را قدر دانست و برای افزایش تاثیرات آن کوشید.

حمید مختص آبادی، آگاهی به زمان و شرایط اجتماع را ضروری توصیف کرد و گفت: در زمانه‌ی حاضر باید جایگاه تمدنی انقلاب اسلامی و نفوذ آن در منطقه را به خوبی درک کرد تا بینشی درست در مورد آینده منطقه و انقلاب شکل گیرد.

انقلاب اسلامی و قیام علیه تمدن منحرف مدرنیته

وی برخی توطئه‌های دشمنان در طول حیات انقلاب برای سرنگونی نظام اسلامی را برشمرد و اضافه کرد: تمدن مدرنیته در مسیر الحاد و کفر پیش می‌رود و فناوری، هنر و علم را در همین مسیر به استخدام خود درآورده است.

مختص آبادی تمدن غرب را نتیجه‌ی این جهان بینی معرفی کرد و توضیح داد: با ابزار قدرتمندی که این تمدن در اختیار داشت، توانست دایره نفوذ خود را در سراسر جهان گسترش دهد.

وی جنایت و ظلم را نتیجه تمدن غرب خواند و بیان کرد: شاید ظاهر این تمدن زیبا باشد، ولی آن چه درون آن است، بسیار کریه و زشت است.

مختص آبادی رشد و بالندگی انقلاب اسلامی علی رغم تمام توطئه‌ها را یادآور شد و خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش بسیاری کردند تا بنیانی که امام راحل(ره) بنا نهاده بود نابود شود یا حداقل گسترش پیدا نکند، ولی اکنون غرب اعتراف دارد که بغداد، صنعا، دمشق و بیروت تحت نفوذ نظام جمهوری اسلامی است.

وی اخلاص و بصیرت حضرت امام(ره) را عامل این گسترش عنوان کرد و ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی به یک نظام مقتدر تبدیل شده که همه تلاش‌های دشمن در گذشته، حال و آینده را ناکام می‌گذارد.

مختص آبادی ایجاد جنگ نیابتی را توطئه اخیر استکبار برای ضربه زدن به ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: پس از شکست در فتنه سال 88 که حاصل 10 سال تلاش آنان بود، نقشه‌ی جدیدی برای کاهش نفوذ ایران در منطقه آغاز شد.

سرکنسول اسبق ایران در بصره این نقشه را نیز نقش بر آب توصیف کرد و افزود: دشمن پس از ناامیدی از تاثیرگذاری بر انقلاب از خارج، به نفوذ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی روی آورده است.

مختص آبادی خطر نفوذ را جدی دانست و اظهار کرد: امام راحل(ره) همواره تاکید داشتند که اگر قرار باشد ضربه‌ای به انقلاب وارد شود، از درون و به واسطه‌ی دوستان نادان خواهد بود.

وی اضافه کرد: بصیرت تنها راه در امان ماندن از خطر نفوذ است و در حال حاضر جز با این سلاح نمی توان در راه صلاح پیش رفت.

اقدامات دولت پاسخ مناسب بدعهدی آمریکا نیست

این فعال فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود تکیه بر آمریکا را یکی از اشتباه‌های دولت یازدهم دانست و خاطرنشان کرد: با وجود آن که دولتمردان فعلی سرمایه گذاری گسترده‌ای برای مذاکره صورت دادند، نتوانستند آن وعده‌هایی را که دنبال می‌کردند محقق کنند.

حمید مختص آبادی نوسانات بازار ارز در هفته‌های گذشته را نشانه‌ای از شکست سیاست‌ها و وعده‌های اقتصادی دولت حاضر عنوان کرد و ادامه داد: باید برای حل مشکلات کشور به نیروهای داخلی تکیه کرد و وضعیت کشور را سر و سامان داد، زیرا تکیه بر دشمن جز به شکست نخواهد انجامید.

وی موافقت رهبری با مذاکرات هسته‌ای را ناشی از اصرار دولت خواند و تاکید کرد: رهبر انقلاب خطوط قرمزی را مشخص کردند تا دشمن نتواند کاری بکند که دست ایران خالی بماند.

مختص آبادی به فرایند رسیدگی به اعتراضات در مورد نقض برجام اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی ایران تمام تعهدات خود را عملی کرده، ولی آمریکا پیاپی کارشکنی کرده و به هیچ کدام از قول‌های خود عمل نکرده است.

سرکنسول اسبق ایران در بصره اضافه کرد: در حالی که آمریکا آشکارا با تمدید تحریم‌ها علیه ایران دست به نقض برجام زده است، اقدامات دولت به هیچ وجه پاسخ مناسبی به نقض برجام نیست.

انتهای پیام/خطب شکن

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.