اصفهان شرق

برگزاری نماز جماعت در تمامی ادارات و مدارس از برکات نظام اسلامی است

کدخبر: 123084
1395/10/25 در ساعت 08:00

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام رضا جدیدی در  سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اصفهان به بیان اهمیت نماز در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: ستاد اقامه نماز 25 سال است که با دستور رهبر معظم انقلاب و زیر نظر ایشان تشکیل شده و ستاد اقامه نماز در استان اصفهان نیز فعال بوده و در استانداری، فرمانداری و شهرداری شورای نماز داریم.

وی با اشاره برگزاری نماز جماعت در همه ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها افزود: شورای مرکزی نماز به ریاست حجت‌الاسلام قرائتی و در استان به ریاست امام‌جمعه اصفهان و استاندار است و 25 نفر از مدیران کل عضو آن هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان ادامه داد: در همه شهرستان‌هایی که فرمانداری وجود دارد شورای نماز و دبیر نماز نیز داریم.

جدیدی با اشاره به فعال بودن دبیران نماز در ادارات بیان داشت: در رژیم گذشته در ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها و… نماز جماعت برگزار نمی‌شد و برگزاری نماز جماعت در ادارات از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در ادامه به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز اشاره داشت و گفت: وی در امر نماز در سخنرانی‌ها و خطبه‌های نماز جمعه تأثیرگذار بود و خطبه‌های پرمغز نماز جمعه توسط وی در ایران و جهان تأثیر می‌گذاشت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان به بیان وظایف ستاد اقامه نماز پرداخت و با اشاره به اینکه ستاد اقامه نماز بازوی ستاد نماز جمعه است، اذعان داشت: آموزش، تبلیغ، ترویج و تعمیق نماز در بین همه اقشار جامعه و برگزاری نماز جماعت در تمام مدارس، ادارات، کارخانجات و… از وظایف این ستاد است.

جدیدی با بیان اینکه نماز مخصوص یک طبقه خاص نیست، گفت: نماز از تولد تا مرگ و در تمام مراحل زندگی انسان وجود دارد و نخستین واجب بعد از بعثت و آخرین توصیه قبل از رحلت پیامبر (ص) است.

وی ادامه داد: آموزش نماز از طریق کلاس‌های آموزشی و توزیع 15 هزار جلد کتاب در مورد شیوه‌های نماز و برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در کشور از فعالیت‌های این ستاد است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه این ستاد سازمانی دولتی نیست، عنوان کرد: در بودجه دولت رقمی برای فعالیت‌های ستاد اقامه نماز در نظر گرفته نمی‌شود و سازمانی مردمی است که توسط کمک‌های مردم اداره می‌شود.

 جدیدی در ادامه به برگزاری جلسات آموزشی نماز برای معلمان، ائمه جماعات و روحانیون اشاره داشت و مطرح کرد: دو جلسه از جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس نیز به نماز اختصاص دارد و نماز در خانواده آموزش داده می‌شود و یک واحد ارزشیابی مربوط به ارزیابی و نظارت از نماز در مدارس و ادارات است.

وی ادامه داد: استان اصفهان در سال گذشته در نماز اول شد و امسال هم از شهردار اصفهان بین همه شهرداران سراسر کشور در امر نماز تقدیر شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در ادامه به بیان توصیه‌هایی به مدیران در امر نماز پرداخت و مطرح کرد: مدیران باید به این جمله توجه داشته باشند که الناس علی دین ملوکهم، یعنی مردم به بالادستی خود نگاه می‌کنند.

جدیدی تأکید کرد: مدیران باید در کار نماز پیش‌قدم باشند و جلسات، سمینارها و همایش‌ها در ساعت نماز گذاشته نشود؛ در حج نیز موقع نماز طواف دور کعبه تعطیل است.

وی در ادامه اذعان کرد: دامن مادر نخستین آموزگار کودک است و مادران باید به نماز فرزندان خود دقت داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان همچنین عنوان کرد: در قرآن آمده که نماز بر انسان‌ها مدیریت می‌کند و انسان‌ها هم باید نماز را مدیریت کنند؛ اگر نماز انسان را متحول، متواضع، خاضع و خاشع نکند نماز نیست.

جدیدی با بیان اینکه از نماز باید بی‌نیازی باد بگیریم، ابراز داشت: اگر در نماز حضور قلب نداشته باشیم این نماز مقبول نیست؛ نماز باید انسان را بسازد و هم‌چنین نیاز به خودسازی از شر شیاطین داخلی و خارجی داریم و نماز نردبانی برای ایجاد تقرب به خدا است.

وی با دعوت مردم به مسجدسازی، گفت: در حال حاضر از طریق سه کانال مشغول به ساخت مسجد هستیم، به یک هزار و یک مسجد در روستاهای دوردست احتیاج داریم که تاکنون حدود 600 مسجد ساخته شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: نماز را باید در اول وقت، به جماعت و در مسجد بخوانیم و با توجه به آیه «وأمر اهلک بالصلوة» خانواده خود را نیز باید امر به نماز کرد.

انتهای پیام/فارس