سرویس: غیر تولیدی 15:06 - جمعه 24 دی 1395

ماراتن نیم فصل دوم در انتظار سپاهان و ذوب آهنی پرقدرت است؛

اصفهانی های لیگ برتر و یک نیم فصلِ دست نخورده برای جبران

نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر به مراتب مشکل تر از نیم فصل نخست خواهد بود و تیم های اصفهانی برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نمانند باید هر چه در چنته دارند را رو کنند.

به گزارش اصفهان شرق، دور برگشت لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری دیدارهایی در روز جمعه برای تیم های اصفهانی آغاز می شود که طی آن سپاهان در مشهد به مصاف پدیده می رود و ذوب آهن نیز از دیگر تیم مشهدی یعنی سیاه جامگان پذیرایی می کند.

سپاهان به دنبال جبران ناکامی های نیم فصل اول

سپاهان در شرایطی به مصاف پدیده در مشهد می رود که دو دیدار قبلی خود در جام حذفی و لیگ را با ناکامی در ثانیه های پایانی مواجه شده است.

شاگردان ویسی در دیدار برابر استقلال در شرایطی که تا دقایق پایانی از حریف خود پیش بودند در یک لحظه اسیر ضد حمله تیم استقلال شده و پیروزی شیرین برابر این تیم را با یک تساوی عوض کردند.

به طور معمول گل هایی که تیم های مختلف در دقایق پایانی دریافت می کنند و طی آن نتیجه پیروزی با تساوی یا شکست عوض می شود از نظر روحی روانی تیم دریافت کننده گل را تا حدود بسیار زیادی بهم می ریزد و سبب می شود مدت زمان بسیاری تا بازگشت آن تیم به شرایط مطلوب صرف شود.

شاید اگر سپاهانی ها در دقایق پایانی دیدار با استقلال پیروزی را با تساوی عوض نمی کردند می توانستند با روحیه بهتری به مصاف نفت تهران در جام حذفی رفته و از سد این حریف سختکوش بگذرند، ترس از شکست در دقایق پایانی در بازی با نفت تهران کار خودش را کرد و در شرایطی که شاگردان ویسی می توانستند با یک پنالتی شرایط بازی را تغییر داده و به وقت اضافه بکشانند با بی دقتی تمام این پنالتی را از دست دادند تا اثرات گل خوردن در دقایق پایانی بازی قبلی در این دیدار نیز به وضوح خود رانشان دهد.

جنجال جدایی شجاع خلیل زاده

تعطیلات نیم فصل برای سپاهان شاید بهترین فرصت برای رهایی از این فشار بوده باشد و این تیم را که تا پیش از این دو دیدار در حال اوج گیری بود یکبار دیگر به مسیر رو به رشد خود بازگرداند. سپاهانی ها در شرایطی به مصاف حریف مشهدی خود می روند که این روزها شایعات بسیاری پیرامون جدایی شجاع خلیل زاده از این تیم به گوش می رسید با وجودی که پرسپولیسی ها امید بسیاری به جذب این مدافع داشتند و برخی کانال ها و سایت های ورزشی نیز کار این مدافع را با پرسپولیس تمام شده می دانتسند.

اما گویا اینطور که شنیده می شود با دستوری که از سوی مدیرعامل کارخانه فولادمبارکه به مدیریت باشگاه رسیده این بازیکن باید حداقل تا پایان فصل برای طلایی پوشان به میدان برود.

شاگردان ویسی که در نیم فصل نخست با مشکلات بسیاری در خط حمله مواجه بودند مسعود حسن زاده مهاجم فعلی سایپا و سابق ذوبی ها را به خدمت گرفته اند تا بلکه بتوانند این ضعف خود را پوشش دهند. حسن زاده در شرایطی که در دوران اوج خود باشد بدون شک می تواند خرید خوبی برای سپاهان باشد.

سپاهان 22 امتیازی که هم اکنون در رتبه هشتم جدول جای گرفته در صورت پیروزی برابر حریف سختکوش مشهدی می تواند تا رده چهارم در صورت توقف سایر رقبایش بالا برود.

شاگردان رضا مهاجری نیز در تعطیلات نیم فصل تقریبا کم سر و صدا بودند آنها که محمدرضا خرسند نیا را از جمع خود جدا دیدند تاکنون تنها دیوید ویکروم را به مشهد بردند و با وجود احتمال پیوستن چند بازیکن جدید هنوز نام جدیدی راهی پدیده نشده است.

پدیده ای که این روزها مربی خود را در کلاس های حرفه ای مربیگری می بیند.
مشهدی ها در اولین دیدار در بازی رفت خود موفق شده بودند با یک گل از سد سپاهانی ها بگذرند.

ذوب آهن با حضور حدادی فر و قنبری قوت می گیرد

در یکی دیگر از بازی های این هفته که از نظر جدولی نیز بسیار مهم است ذوبی های رده سومی باید در ورزشگاه فولادشهر به مصاف سیاه جامگان دیگر تیم مشهدی بروند. ذوبی ها که در جام حذفی با یک شکست بسیار نزدیک و در یک دیدار بسیار زیبا برابر حریف قدرتمند خود تراکتور شکست خوردند قصد دارند در این دیدار خانگی هر طور شده جبران کنند.

ذوب آهن این روزها قاسم حدادی فر و مهرداد قنبری مصدوم را نیز آماده حضور در میادین می بیند بازیکنانی که در صورت اضافه شدن بدون شک توانایی دو برابر کردن قدرت این تیم را دارند.

شاگردان مجتبی حسینی برای اینکه بیش از این از کورس عقب نیفتند چاره ای ندارند جز اینکه از سد این حریف رده سیزدهمی خود در خانه بگذرند و در انتظار لغزش پرسپولیس و تراکتور باشند تا خود را از نظر امتیازی به این دو حریف صدر جدولی خود نزدیکتر کنند.

اما دیگر تیم مشهدی حاضر در لیگ برتر حواشی فراوانی را اطراف خود می بیند و فعالیت زیادی نیز در فصل نقل و انتقالات داشت، آنها که دیگر خداداد عزیزی را به طور رسمی به عنوان سرمربی خود می بینند این روزها میلاد میداوودی، سالار افراسیابی، حسین کیانی، علیرضا جلیلی و محسن آذرباد را به جمع خود اضافه کردند و از طرفی ایوب کلانتری، محمدرضا خانزاده و حمیدرضا علی عسگری را از جمع خود جدا شده دیدند. سیاه جامگان بازی رفت را با نتیجه دو بر یک به سود خود به پایان رسانده بودند.

بدون شک نیم فصل دوم رقابت های لیگ برتر به مراتب مشکل تر از نیم فصل نخست خواهد بود و تیم های اصفهانی برای اینکه از کورس قهرمانی عقب نیفتاده و یا حداقل به دنبال کسب سهمیه باشند باید هر آنچه در چنته دارند را در ادامه بازی های لیگ به نمایش بگذارند. تیم های اصفهانی هستند و یک نیم فصل دست نخورده برای جبران امتیازات از دست رفته.

باید دید این دو تیم تا چه حد می توانند هواداران خود را در ادامه رقابت ها امیدوار کنند.

انتهای پیام/ میدان نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.