سرویس: اخبار شهرستان 19:09 - پنجشنبه 23 دی 1395

در شورای زکات بخش جرقویه مطرح شد؛

پرداخت زکات راهی در جهت از بین بردن فقر در جامعه

ستاد زکات بخش جرقویه علیا با حضور رئیس ستاد زکات استان و شهرستان با هدف گزارش دهی از فعالیت های مربوطه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا، جلسه شورای زکات بخش جرقویه عصر امروز با حضور رئیس ستاد زکات استان اصفهان با موضوع اهمیت پرداخت زکات و کمک به اقشار ضعیف جامعه برگزار شد.

مسئول ستاد زکات استان اصفهان زکات را یکی از مهم‌ترین مسائل دینی و شیعی در جامعه دانست و اظهار کرد: متاسفانه این امر دینی در جامعه اسلامی، کمتر مورد توجه عموم مردم قرار می‌گیرد و این در صورتی است که باید مد نظر مردم و مسئولان باشد.

رنجبر با اشاره به وظایف شورای زکات گفت: شورای زکات در سه بخش فعالیت می کند که  نخستین بخش شامل تبلیغ و ترویج است و بخش‌های دیگر آن به جمع‌آوری و مصرف زکات اختصاص دارد.

وی از معتمدین حاضر در این نشست درخواست ترویج بیشتر فرهنگ زکات در این منطقه را داشت تا از ذهن عموم مردم جامعه فراموش نشود.

بخشدار جرقویه علیا بیان کرد: یکی از آسیب هایی که در جامعه وجود دارد، این است که ما هنوز نتوانسته ایم اهمیت زکات در جامعه اسلامی را آنگونه که در آیات متعدد بیان شده و نقشی که این فریضه در توسعه اقتصادی جامعه دارد، به شیوه مناسب بیان و اعمال کنیم.

بهزادفر افزود: اغنیا باید پرداخت زکات را یک واجب دینی که باید به آن عمل کنند برای همیشه مد نظر قرار دهند.

وی اظهار کرد: مسئولان در حوزه  زکات و همچنین افراد متمکن جامعه و افراد صاحب نظر در این زمینه لازم است که با همفکری و همکاری بیشتر و با انجام تبلیغات اصولی در این خصوص، زمینه ای فراهم کنند که با جمع آوری به موقع و مناسب زکات و رساندن آن به نیازمندان واقعی، در راه تحقق این تکلیف و وظیفه دینی تلاش بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/ ش

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.