سرویس: دینی 18:00 - پنجشنبه 23 دی 1395

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدی‌گلپایگانی:

‌‌دشمنان جرأت دست‌اندازی به‌ نظام اسلامی را ندارند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بابیان اینکه امروز اداره دنیا در دست اراذل است، گفت: دشمنان به دلیل وجود نیروهای مسلح قوی و پرتوان جرأت دست‌اندازی به کشور ما را ندارند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر جامعه الزهرا(س) که ‌در تالار بیداری این موسسه برگزار شد، با اشاره به نقش برجسته علما و روحانیون در پیشبرد اهداف متعالی اسلام اظهار داشت: آنچه مسلم است نقش عظیم روحانیت در تبیین معارف اهل‌بیت در طول تاریخ است و حتماً باید اعاظم و بزرگان خود را شناخته و بشناسانیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه  شخصیت‌های بزرگی نقش برجسته‌ای در انتقال معارف به آیندگان داشته‌اند، گفت: اگر امام راحل توانستند این انقلاب عظیم را به سرانجام برسانند و این جنبش عظیم را با همراهی مردم رهبری کنند ثمره تلاش‌های طاقت‌فرسای شخصیت‌های بزرگ در طول تاریخ است.

وی با بیان اینکه لازم است تا طلاب در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران بخشی از فعالیت خود را در سیر مطالعه این بزرگان قرار دهند، افزود: در انقلاب اسلامی بیش از 2 هزار و پانصد طلبه شهید داریم که خون خود را درراه اسلام دادند.

محمدی‌گلپایگانی گفت: حکومت پهلوی و حکومت شاهان کمر به از بین بردن ریشه تشیع و اسلام بسته بودند، رضاخان بعد از رفتن به ترکیه و بازگشت به ایران کمر به نابودی هر چه که رنگ و بوی دین داشت، بست.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به داستان قتل‌عام مسجد گوهرشاد گفت: رضاشاه به دنبال از بین بردن حجاب بود و ادامه‌دهنده راه او پسرش محمدرضا شاه بود، همین کاری که دشمنان اسلام در حال انجام هستند.

وی گفت: اگر این انقلاب به وجود نمی‌آمد و این بساط شیطانی برچیده نمی‌شد چیزی از اسلام به‌جز اسم آن باقی نمی‌ماند، از همین رو رسالت بانوان و خواهران طلبه این است که معارف اهل‌بیت را خوب فراگرفته و به دیگران منتقل کنند.

محمدی‌گلپایگانی بیان کرد: آیت‌الله مشکینی، آیت‌الله موسوی اردبیلی و آیت‌الله شرعی از جمله شخصیت‌های برجسته‌ای بودند که در تأُسیس حوزه علمیه خواهران نقش ویژه‌ای داشتند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری بابیان اینکه دشمنان به دنبال آن هستند که بگویند دین و حجاب با علم و دانش سازگار نیست، افزود: در دنیای آلوده غرب به زنان به شکل یک ابزار نگاه می‌کنند و مسائل به وجود آمده در انتخابات ریاست جمهوری خود گویای این امر است.

وی با بیان اینکه امروز دست اداره دنیا در دست اراذل است، گفت: افراد هوس‌ران و بوالهوس حکمرانی جهان امروز را به عهده‌ دارند.

محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه حیثیت، آبرو و همه‌چیز در نظام اسلامی وجود دارد، گفت: چشم و گوش ما باید به دهان مقام معظم رهبری باشد و تا زمانی که رهبری داریم نباید نگران بود و ایشان در سلامت کامل و شادابی کار خود را انجام می‌دهند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: فرماندهی نیروهای مسلح را ایشان بالمباشره فرماندهی می‌کنند و از زمان رهبری ایشان نیروهای مسلح بسیار قوت یافته است، دشمنان به دلیل وجود نیروهای مسلح قوی و پرتوان جرأت دست‌اندازی به کشور ما را ندارند.

وی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران نقش اساسی در پیشبرد اهداف جامعه دارند، مدیران این موسسه منشأ خدمات ارزنده‌ای بودند و از امروز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی بجستانی عهده‌دار مدیریت جامعه الزهرا(س) هستند.

محمدی‌گلپایگانی ادامه داد: طلاب در کنار درس و بحث به تهذیب بیشتر اهمیت دهند و بانوی طلبه‌ای که در این مکان مقدس اقدام به تحصیل می‌کند باید در زمان فارغ‌التحصیلی تغییر و تحول بسیاری داشته باشند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر بهره‌گیری از معارف عظیم اهل‌بیت(ع) گفت: امید است که طلاب خواهر مبلغی خوب و آگاه به مسائل زمان باشند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.