سرویس: غیر تولیدی 17:00 - پنجشنبه 23 دی 1395

نشست هم‌اندیشی رسانه‌ها با موضوع دهه فجر برگزار شد؛

نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در اصفهان برپا می‌شود

مدیر روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب به مناسبت دهه مبارک فجر در اصفهان برگزار می‌شود که محل مناسبی برای کسب محتوا پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد دهه فجر به منظور بررسی چگونگی پوشش خبری و اطلاع‌رسانی برنامه‌های دهه فجر در استان اصفهان و پیشنهادات مدیران رسانه‌ها ظهر امروز در صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد.

دبیر کمیته اطلاع رسانی رسانه‌های ستاد دهه فجر استان اصفهان در این نشست هم‌اندیشی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تاکنون در ابعاد مختلفی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان پدیده بزرگ تاریخ در جهان شناخته شده است و از آن به عنوان نقطه عطفی در تاریخ جهان یاد می‌شود.

بهروز فرهمند گفت: اندیشمندان جهان، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از تجربه معنویتی که به دست امام خمینی (ره) حاصل شد و نور آن سراسر جهان را فرا گرفت صحبت می‌کنند، تجربه‌ای که باید به بهترین شکل ممکن به نسل‌ حاضر و آینده منتقل شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای گوناگونی در داخل و خارج ایران داشته است، تصریح کرد: یکی از این دستاوردها احیای دین و معنویت است که باید به صورت ویژه بر آن تأکید شود.

دبیر کمیته اطلاع رسانی رسانه‌های ستاد دهه فجر استان اصفهان افزود: بعد از انقلاب اسلامی نهضت‌های آزادی بخش بسیاری در جهان به وقوع پیوست و حرکتی معنوی در سراسر جهان ایجاد شد که نمونه آن را در انقلاب‌های گوناگون در کشورهای مسلمان مشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به این دستاوردهای معنوی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه‌های اسلامی برای مطالعات اسلامی در کشور آمریکا ایجاد شد و این خود نشان دهنده گستره این تحولات در سراسر جهان است.

تولید محتوای رسانه‌ها در دهه فجر مبتنی بر توجه به ترفندهای دشمنان علیه انقلاب باشد

مدیر روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به نقش رسانه‌ها در انعکاس ابعاد مختلف و دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمینه‌سازی برای رشد و بسط پیام فرهنگ انقلاب اسلامی از جمله سیاست‌هایی است که رسانه‌ها در بعد تولید محتوا باید به آن بپردازند.

صادقی افزود: در همین راستا می‌توان به انجام برنامه‌هایی با هدف تبیین آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، آگاهی بخشی در خصوص معارف انقلاب اسلامی، توجه ویژه به اقناع نسل جوان نسبت به ماهیت انقلاب اسلامی و محور قراردادن اندیشه‌های امام خمینی (ره) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه زمینه سازی برای حضور گسترده‌تر مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب از جمله انتخابات در مجموعه خط مشی‌های محتوایی مراسم‌های دهه فجر است، تصریح کرد: توجه به عوامل آسیب زننده به نظام اسلامی و ترفندهای دشمنان علیه انقلاب اسلامی، حمایت از مشارکت‌های مردمی در برگزاری مراسم، پشتیبانی از گسترش فعالیت تشکل‌های مردم نهاد، حمایت از برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف به شمار می‌رود.

مدیر روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به لزوم توجه به موضوع بصیرت افزایی در اجرای برنامه‌های دهه فجر خاطرنشان کرد: بازخوانی و تبیین آرمان‌ها و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، بصیرت افزایی در عرصه انقلاب اسلامی با تأکید بر اندیشه‌های امام راحل، تبیین جایگاه و نقش ولایت فقیه در برپایی، استمرار و پویایی حکومت اسلامی از موارد مورد توجه است.

وی افزود: تبیین هویت فرهنگی انقلاب اسلامی و مولفه‌های مردم سالاری دینی و حکومت اسلامی، معرفی شاخصه‌های روحیه انقلابی‌گری، تشریح ضرورت حضور شکوهمند مردم در صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و همچنین توسعه آگاهی مردم در خصوص روش‌ها و سازوکارهای استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی از جمله نکات ویژه مورد توجه در برگزاری برنامه‌های دهه فجر است.

صادقی همچنین در این نشست از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: این نمایشگاه به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می‌شود و محل مناسبی برای کسب محتوا پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی از برگزاری کنگره بین‌المللی ادیان توحیدی در اصفهان همزمان با دهه فجر خبر داد و افزود: این کنگره هر ساله به مناسبت دهه فجر در اصفهان برگزار می‌شود که البته در این زمینه پیشنهاد داده‌ایم در شهرهای دیگر کشور از جمله یزد که محل زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف توحیدی است نیز کمیته ادیان توحیدی راه‌اندازی شود.

در ادامه جلسه نمایندگان رسانه‌های مختلف با طرح پیشنهادات خود پیرامون برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های دهه فجر با محوریت فعالیت رسانه‌ها به ایراد سخن پرداختند.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.