سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 15:05 - پنجشنبه 23 دی 1395

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خبر داد:

بررسی طرح اصلاح بانکداری در کمیته مجلس/نظر و حکم شورای فقهی برای بانک مرکزی لازم الاجراست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی در مجلس مطرح است که اصلاحاتی در خصوص نقش آفرینی شورای فقهی را بیان می کند که شورای فقهی فقط ناظر نیست بلکه نظر و حکم آن برای بانک مرکزی نافذ و لازم الاجراست.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی لارگانی  در خصوص لایحه اصلاح نظام بانکداری با بیان اینکه دولت ها همواره وعده این لایحه را دادند اما عملی نکردند، گفت: در دولت اصلاحات نمایندگان پیگیر آوردن لایحه اصلاح نظام بانکداری از دولت بودند؛ در دولت قبل هم از دکتر حسینی، وزیر اقتصاد، در رابطه با این لایحه سوال کردیم که قول داد تا سه ماه بعد لایحه را بیاورد اما دولت تمام شد و لایحه ای نیامد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این دولت آقای طیب نیا نیز در این زمینه فرصت خواستند، عنوان کرد: تااینکه خود مجلس ورود کرد و نمایندگان با همکاری مرکز تحقیقات مجلس شورای اسلامی در قم و همچنین مرکز پژوهش های مجلس این طرح را آماده کردند و حدود سه ماه پیش در کمیسیون اقتصادی این طرح مطرح شد.

وی اظهار داشت: کلیات این طرح رأی آورد و شروع به بررسی جزییات کردند که باز دولت فرصت یک ماهه ای برای آوردن لایحه خواست اما با گذشت دوماه باز لایحه را نیاوردند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی ادامه داد: مجددا مجلس ورود و ماده یک را بررسی کرد و سایر مواد را به کمیته پولی مالی داد تا بررسی کرده و به صحن کمیسیون بیاورد؛ الان هم این طرح در کمیته پولی مالی کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.

این نماینده مجلس بااشاره به موضوع ربوی بودن سیستم بانکداری بیان کرد: مراجع عالیقدر ایرادات و اشکالاتی به مبحث جریمه دیرکرد داشته اند اما بانک ها متاسفانه توجهی نکردند.

وی تصریح کرد: طرحی در مجلس مطرح است که اصلاحاتی در خصوص نقش آفرینی شورای فقهی را بیان می کند که شورای فقهی فقط ناظر نیست بلکه نظر و حکم آن برای بانک مرکزی نافذ و لازم الاجراست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شورای فقهی می تواند تاثیرگذاری جدی بر نظام بانکداری داشته باشد تا مشکلاتی که گریبانگیر بانکداری ماست، برطرف شود.

انتهای پیام/دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.