سرویس: اجتماعی » علمی 12:50 - پنجشنبه 23 دی 1395

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) اعلام کرد:

4 دانشگاه اصفهان در جمع دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفتند

چهار دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و کاشان در جدیدترین فهرست پایگاه شاخص اساسی علم(ESI) در جمع دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفتند.

به گزارش اصفهان شرق، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC)  اعلام کرد: 43 دانشگاه ایرانی در جمع موثرترین و برترین دانشگاه های دنیا بر اساس رتبه بندی پایگاه شاخص های اساسی علم(ESI) قرار گرفته اند که چهار دانشگاه از میان آنها، از استان اصفهان است.
‘پایگاه شاخص های اساسی علم'(ESI) بعنوان یکی از پایگاه های آی.اس.آی (ISI) هر دو ماه یک بار به ارائه دانشگاه های برتر دنیا بر اساس کیفیت تحقیقاتشان می پردازد.
در این رتبه بندی، دانشگاه هایی که براساس تعداد استنادها در یکی از رشته های بیست و دو گانه در جمع دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی یک درصد برتر دنیا قرار گرفته باشند، معرفی می شوند.
این نظام، اطلاعات چهار شاخص اصلی شامل ‘تعداد مدارک نمایه شده در برترین مجلات بین المللی’، ‘تعداد کل استنادهای دریافت شده توسط هر دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی’،’نسبت تعداد استنادها به ازای مدارک’ و ‘تعداد مقالات داغ و پراستناد’ برای هریک از دانشگاه ها را که در زمره یک درصد برتر دنیا قرار گرفته باشند، ارائه می دهد.
بر این اساس، دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه های شیمی، فیزیک، مهندسی و علوم کشاورزی، دانشگاه اصفهان در زمینه های شیمی و مهندسی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمینه های پزشکی بالینی و علوم اجتماعی و دانشگاه کاشان در زمینه شیمی، علوم مواد و مهندسی در جمع دانشگاه های برتر دنیا قرار گرفته اند.
بهترین رتبه های این دانشگاه ها در چهار شاخص رتبه بندی مربوط به ‘تعداد مدارک نمایه شده در برترین مجلات بین المللی’ است.
در مجموع، رتبه بین المللی دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی کشورمان بر اساس کمیت تولید علم یا تعداد مدارک رتبه 535، براساس تعداد کل استنادهای دریافتی رتبه 830، بر اساس تولید علم برتر(مقالات داغ و پراستناد) رتبه 958 و بر اساس نسبت تعداد استناد به مقاله رتبه 1267 است.
اصفهان با حدود 180 دانشگاه و موسسه آموزش عالی و 330 هزار دانشجو، دومین استان دانشگاهی کشور است.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.