اصفهان شرق

کاهش 60 درصدی قدرت خرید گوشت قرمز توسط مردم/ افزایش 5 درصدی قیمت نسبت به ماه گذشته

کدخبر: 122959
1395/10/23 در ساعت 10:35

به گزارش اصفهان شرق، رضا انصاری با اشاره به اینکه هر ساله در فصل زمستان شاهد افزایش نرخ گوشت قرمز هستیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه در این فصل زاد و ولد دام ها انجام می شود تا بزرگ شدن آنها برای کشتار بهترین زمان اسفند ماه و یا فصل بهار است.
وی به شیوع تب ببرفکی در بین دام ها از سال گذشته تا اوایل امسال اشاره کرد و افزود: خشکسالی، صادرات با مجوز و بدون مجوز دام با توجه به افزایش نرخ دلار موجب گرانی گوشت قرمز در این برهه از زمان شده است.
رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان همچنین بیان داشت: حتی برخی از اخبار رسانه ها مبنی بر گرانی گوشت قرمز در پایتخت سبب افزایش نرخ گوشت در دیگر شهرها می شود.
وی با اشاره به افزایش 3 هزار تومانی قیمت گوشت قرمز نسبت به یک ماه گذشته، گفت: به دنبال افزایش 5 درصدی نرخ گوشت قرمز، هم اکنون قیمت هر کیلو گوشت گوسفند درجه یک با استخوان 36 هزار تومان است.
انصاری اضافه کرد: هر کیلو گوشت گوساله مخلوط 32 هزار تومان، گوشت راسته و سردست گوساله 34 هزار تومان و ران گوساله 35 هزار تومان است؛ همچنین هر کیلو گوشت شتر مخلوط بدون کوهان 38 هزار تومان و شترمرغ حدود 44 هزار تومان در اصفهان فروخته می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبود گوشت در بازار اصفهان نداریم، تصریح کرد: با این وجود قدرت خرید مردم نسبت به گذشته حدود 60 درصد کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان همچنین درباره قیمت گوشت در آستانه نوروز، گفت: در حال حاضر نمی توان هیچ گونه پیش بینی برای قیمت گوشت قرمز داشت و امیدواریم برای نوروز افزایش قیمت نداشته باشد.

انتهای پیام/ایمنا