سرویس: اقتصادی 10:35 - پنجشنبه 23 دی 1395

رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان

کاهش 60 درصدی قدرت خرید گوشت قرمز توسط مردم/ افزایش 5 درصدی قیمت نسبت به ماه گذشته

رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان گفت با اشاره به اینکه قدرت خرید گوشت توسط مردم نسبت به قبل حدود 60 درصد کاهش یافته است، گفت: نرخ هر کیلو گوشت قرمز نسبت به ماه گذشته 3 هزارتومان گران تر شده است.

به گزارش اصفهان شرق، رضا انصاری با اشاره به اینکه هر ساله در فصل زمستان شاهد افزایش نرخ گوشت قرمز هستیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه در این فصل زاد و ولد دام ها انجام می شود تا بزرگ شدن آنها برای کشتار بهترین زمان اسفند ماه و یا فصل بهار است.
وی به شیوع تب ببرفکی در بین دام ها از سال گذشته تا اوایل امسال اشاره کرد و افزود: خشکسالی، صادرات با مجوز و بدون مجوز دام با توجه به افزایش نرخ دلار موجب گرانی گوشت قرمز در این برهه از زمان شده است.
رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان همچنین بیان داشت: حتی برخی از اخبار رسانه ها مبنی بر گرانی گوشت قرمز در پایتخت سبب افزایش نرخ گوشت در دیگر شهرها می شود.
وی با اشاره به افزایش 3 هزار تومانی قیمت گوشت قرمز نسبت به یک ماه گذشته، گفت: به دنبال افزایش 5 درصدی نرخ گوشت قرمز، هم اکنون قیمت هر کیلو گوشت گوسفند درجه یک با استخوان 36 هزار تومان است.
انصاری اضافه کرد: هر کیلو گوشت گوساله مخلوط 32 هزار تومان، گوشت راسته و سردست گوساله 34 هزار تومان و ران گوساله 35 هزار تومان است؛ همچنین هر کیلو گوشت شتر مخلوط بدون کوهان 38 هزار تومان و شترمرغ حدود 44 هزار تومان در اصفهان فروخته می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کمبود گوشت در بازار اصفهان نداریم، تصریح کرد: با این وجود قدرت خرید مردم نسبت به گذشته حدود 60 درصد کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه گوشت قرمز در اصفهان همچنین درباره قیمت گوشت در آستانه نوروز، گفت: در حال حاضر نمی توان هیچ گونه پیش بینی برای قیمت گوشت قرمز داشت و امیدواریم برای نوروز افزایش قیمت نداشته باشد.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.