سرویس: سیاسی 12:50 - چهارشنبه 22 دی 1395

محسن رضایی در کاشان:

حرکت در راه امام و انقلاب شرط رسیدن به قدرت/ دشمنی ما با آمریکا و استعمار یک مسئله لفظی و شوخی بردار نیست

رضایی شرط رسیدن به قدرت را حرکت در راه امام و انقلاب دانست و ادامه داد: حضور مردم، صدا و سیما، علما و مراجع به‌ ویژه پیام مقام معظم رهبری در مراسم تشییع هاشمی رفسنجانی نشان داد که اگر با هم باشیم قدرت واقعی ملت ایران این است.

به گزارش اصفهان شرق، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه سه شنبه در مجلس ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی که از سوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مسجد صادقیه برگزار شد، بیان کرد: صراحت از ویژگی های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بود و او نظر خود را در زمان امام راحل و همچنین در چند سال گذشته با صراحت بیان می کرد.

محسن رضایی، زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی را یک مدل سیاست‌ورزی دانست و عنوان کرد: ایشان به هرحال نظراتی داشت و آن را بیان می کرد؛ اما در عین حال تابع بود و ما نیز همه باید برای ایجاد وحدت و برادری تلاش کنیم و در مسیر انقلاب حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی یک مجاهد نستوه و مبارزه خستگی‌ناپذیر بود، گفت: ایشان همه وجودش را برای نظام تقدیم کرد و در هیچ شرایط سختی در انقلاب وجود ندارد که ایشان حضور نداشته باشد.

زندانها و شکنجه های سخت ستمشاهی، روزهای پیروزی انقلاب و حکومت نظامی در تهران، حمله به دانشگاه تهران محل تحصن سران انقلاب، هنگام ورود امام و در سالهای اول پیروزی انقلاب که کودتاچیان و منافقین و تروریست ها در تهران و کردستان و سیستان و بلوچستان آرامش را از کشور سلب کرده بودند، مواردی بود که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای یادآوری حضور آیت الله هاشمی در صحنه‌های دشوار انقلاب برشمرد.

محسن رضایی با تأکید بر تعبیر «رفیق دیرین» در پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب برای آیت الله هاشمی گفت: ما از این پیام درمی‌یابیم که رفاقت جزء ارزش های انقلاب است و این برادری در راه خدا با اطاعت از احکام الهی و سنت رسول اکرم(ص) و مسیر ائمه اطهار سرشته شده است.

وی با بیان اینکه تشییع جنازه باشکوه آیت الله هاشمی، یادآور انقلابی گری، مجاهدت و برادری اول انقلاب بود، خاطرنشان کرد: همه ما باید این راه را ادامه دهیم و بر همین اساس شکاف‌های امروز در نظام را به هم نزدیک‌تر کرده و پشت سر رهبری و ارزش‌های انقلاب حرکت کنیم.

رضایی شرط رسیدن به قدرت را حرکت در راه امام و انقلاب دانست و ادامه داد: حضور مردم، صدا و سیما، علما و مراجع به‌ ویژه پیام مقام معظم رهبری در مراسم تشییع هاشمی رفسنجانی نشان داد که اگر با هم باشیم قدرت واقعی ملت ایران این است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن هشدار به پرهیز از سهل‌انگاری در قبال دشمن تصریح کرد: دشمنی ما با آمریکا و استعمار یک مسئله لفظی و شوخی بردار نیست و کاملاً جدی است.

وی افزود: از سوی دیگر ما باید با دوستانمان در جبهه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی رفاقت و برادری‌مان را حفظ کنیم؛ چرا که «اشداء علی الکفار» و «رحماء بینهم» دو روی سکه مجاهدت در مسیر الهی است.

خاطراتی از آشنایی و همراهی با آیت الله

رضایی با بیان اینکه ما ظهر یکشنبه در کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت به ریاست آیت الله هاشمی جلسه ای در مورد کمبود انرژی برق و تامین نیازهای مردم داشتیم تصریح کرد: ایشان در آن روز سرحال تر از همیشه حضور داشت و بعد از آن هم پرشور و با انرژی به ارائه پیشنهادهایی درباره صرفه جویی برق پرداخت.

وی افزود: بعد از جلسه تشخیص مصلحت نظام ایشان به خانه می‎رود و برای ورزش از خانه خارج می‎شوند که در این هنگام این حادثه ناگوار برای‎ ایشان پیش می آید و بیشتر از دو ساعت هم طول نمی‎کشد که دار فانی را وداع می‎کنند.

فرمانده سابق جنگ تحمیلی با بیان خاطره‎ای از اولین دیدار خودش با هاشمی رفسنجانی در قبل از انقلاب گفت: در سال 57 و در زمان اعتصاب کارگران نفت ایشان از طرف شورای انقلاب برای تقویت اعتصاب کارکنان به اهواز آمدند که با ایشان آشنا شدم.

رضایی ادامه داد: ایشان در این سفر پیام امام را خواندند که نگذارید اعتصاب شرکت نفت شکسته شود چون آن موقع ایران با تولید شش میلیون بشکه نفت مقام دوم را در اپک داشت و بخشی از نفت ایران به اسراییل می‎رفت و این مساله مهمی بود که اگر اعتصاب شکسته می‎شد شاه قدرت پیدا می‎کرد و اگر اعتصاب ادامه داشت پیامی برای آمریکا بود که شاه دیگر قدرت ندارد.

وی افزود: ایشان با آوردن پیام امام (ره) درخواست کرد تا اعتصاب شرکت نفت ادامه پیدا کند و این اعتصاب نقش موثری در پیروزی انقلاب داشت.

در این مجلس که به میزبانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان برپا شد، فرماندار کاشان و معاونان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر مصیبت پرداختند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه یکشنبه 19دی ماه در سن 82 سالگی به دلیل عارضه قلبی به دیار باقی شتافت و مراسم تدفین وی بعد از اقامه نماز از سوی رهبر معظم انقلاب و تشییع میلیونی مردم، بعد از ظهر سه شنبه در جوار حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

1353

1352

انتهای پیام/صاحب نیوز

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.