اصفهان شرق

خاصیت چاق کنندگی لیمو عمانی/ مبتلایان به فشارخون لیموعمانی نخورند

کدخبر: 122832
1395/10/21 در ساعت 16:05

به گزارش اصفهان شرق، یونس حیدری محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: لیمو عمانی به وسیله آفتاب یا توسط دستگاه خشک می شود.

وی با بیان اینکه لیمو عمانی که توسط آفتاب خشک شود، حجم ویتامین D بالایی دارد، اظهار داشت: هر چه لیمو عمانی تیره تر باشد ارزش غذایی آن بیشتر است.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: لیمو عمانی همانند یک اسفنج حجم زیادی از چربی و ادویه غذا را به خود جذب می کند بنابراین افراد به خصوص مبتلایان به فشار و چربی خون باید از خوردن آن خودداری کنند، مصرف مداوم لیمو عمانی موجود در غذا نیز چاق کننده است.
حیدری افزود: پودر لیمو عمانی ارزش غذایی کمتری نسبت به خود آن دارد.همچنین از آن جایی که طبع لیمو عمانی سرد و خشک است بهتر است آن را در 15 دقیقه آخر طبخ غذاهایی که طبع گرمی دارند، مانند آبگوشت به غذا اضافه کنند.
وی مصرف لیمو عمانی را برای مبتلایان به چربی خون مفید دانست و توصیه کرد: افراد می توانند به دمنوش هایی که در زمستان مصرف می کنند، لیمو عمانی را بیفزایند، استفاده از دم کرده گل گاو زبان به همراه لیمو عمانی مانع از افزایش غلظت خون در افراد می شود.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: مصرف شربت لیمو ترش تازه همراه با عسل برای افرادی که مزاج گرم دارند مفید است، همچنین استفاده از این نوشیدنی به مدت 60 روز سبب لاغری و تقویت معده نیز می شود.
انتهای پیام/خبرنگاران جوان