اصفهان شرق

تامین بدون تنش آب شرب اصفهان با بهره‌گیری از سیستم تله‌متری

کدخبر: 122796
1395/10/21 در ساعت 11:40

به گزارش اصفهان شرق، حسن غلامی پیرامون کسب رتبه برتر بهره برداری از تأسیسات آب و فاضلاب در سال 94 میان شرکت های آب و فاضلاب شهری کشور، اظهار داشت: شرکت آبفا استان اصفهان در سال های اخیر ارتقا و توسعه تأسیسات آب و فاضلاب را در دستور کار قرار داد به طوریکه در تابستان به رغم اینکه چاه های فلمن کاملاً از مدار خارج شد و چاه های متفرقه هم در مناطق خشک وکم آب شده بود و نیز رودخانه زاینده رود نیز جاری نبود که در نهایت این عوامل منجر به کسری حداقل 3 متر مکعبی آب در ثانیه برای تأمین آب شرب مشترکین شده بود.
وی افزود: با این وجود آب شرب مردم بدون تنش تأمین شد که این مهم بدلیل بهره گیری از سیستم تله متری و شبکه هوشمند آبرسانی است چرا که بر اساس بررسی های صورت گرفته آبفا استان اصفهان در بهره گیری از سیستم تله متری و شبکه هوشمند در رده نخست کشوری قرار دارد.
معاون بهره برداری آبفا استان اصفهان مهار کدورت آب در هنگام بارندگی را یکی از دستاوردهای آبفا استان اصفهان برشمرد و بیان داشت: با استفاده از دانش نیروهای متخصص مشکل افزایش کدورت آب ورودی به تصفیه خانه آب باباشیخعلی در هنگام بارندگی برای همیشه برطرف شد به عنوان مثال هنگام وقوع بارندگی های اخیر افزایش کدورت آب ورودی به تصفیه خانه باباشیخعلی مهار شد و آب شرب مردم بدون وجود هرگونه تنشی تأمین شد.
وی به اصلاح خطوط انتقال آب پرداخت و اظهار داشت: اصلاح خطوط انتقال آب 1400 میلیمتری، اصلاح شیرخانه ها و نیز توسعه شیرخانه از جمله برنامه های راهبردی به منظور توزیع عادلانه آب و سیستم هوشمند آبرسانی بوده است.
غلامی با بیان اینکه ارتقای سیستم تصفیه خانه های فاضلاب شمال، جنوب، شاهین شهر، سپاهان شهر، مبارکه، فریدونشهر و هرند از جمله تدابیر لازم به منظور توسعه خدمات شبکه فاضلاب در سطح استان است، تاکید کرد: ارتقای تصفیه خانه های فاضلاب به منظور کاهش بو، بهبود کیفیت پساب و تولید لجن با حداقل آلایندگی در دستور کار قرار گرفت.
وی به مهار حوادث شبکه فاضلاب در کوتاهترین زمان ممکن اشاره کرد و گفت: با استفاده از دوربین های کمکی گرفتگی شبکه فاضلاب رصد می شود که این عامل مانع از وقوع حادثه می شود همچنین در هنگام بروز حوادث تجهیزات بلافاصله در محل حادثه مهیا و با تجهیز کارگاه آن محدوده محصور می شود تا با عدم ورود افراد غیرمسئول حادثه در کمترین زمان با بکارگیری تجهیزات نوین مهار شود.
معاون بهره برداری آبفا استان اصفهان افزود: توسعه و استفاده از انرژی های نو مانند بیوگاز، خورشیدی، هیدروپاور، بهسازی و ارتقای سیستم های برخی تأسیسات آب و فاضلاب از جمله مواردی بوده که به منظور کاهش مصرف انرژی اعمال گردید به طوریکه موفق به تمدید گواهی نامه ایزو 500001 (پنجاه هزار و یک) در سطح کشور شد.
وی با بیان اینکه هر روز آب آشامیدنی شهرهای استان مورد کنترل کیفی قرار می گیرد، تصریح کرد: به رغم کنترل کیفی آب آشامیدنی شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی استقرار نظام WSP (برنامه ایمنی آب) در حوضه زاینده رود به منظور مقابله با آلودگی های شیمیایی و میکروبی در حوضه زاینده رود است این درحالیست که با اعمال برنامه های مدیریت مصرف سرانه مصرف آب در بخش خانگی به 151 لیتر در شبانه روزی کاهش یافت.

انتهای پیام/ایمنا