سرویس: اجتماعی » ماهواره 13:50 - دوشنبه 20 دی 1395

لزوم آشنایی با مضرات و آسیبهای فضای مجازی؛

آگاهی خانواده ازکارکردهای رسانه امری ضروری است

حبیب الله حسینی سرهنگ نیروی انتظامی گفت: آشنایی افراد با کارکردهای فضای مجازی می تواند به دوام و استحکام روابط خانوادگی کمک کند

به گزارش اصفهان شرق، در این روزها به وفور شاهد جنایت ها و خیانت ها از طریق فضای مجازی هستیم که این امر نیازمند نظارت جدی خانواده ها بر عملکرد جوانان است زیرا نابسامانی های جدی در جامعه درحال وقوع می باشد.

حبیب الله حسینی با بیان اینکه شبکه­ های اجتماعی و فضاهای مجازی دارای  ویژگی­ها و کارکرد های مثبت هستند اظهار داشت: فضای مجازی دارای آسیب ها و مضرات بیشتری است که آشنایی افراد با این کارکردها و نتایج آن می تواند به دوام و استحکام روابط خانوادگی و زندگی اجتماعی کمک کند.

سرهنگ نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: وسایل نوین ارتباطی با دارا بودن شبکه های اجتماعی مجازی وارد زندگی ما شده­اند و به آسانی نمی شود، نقش آنها را در روابط فردی خانوادگی و اجتماعی نادیده گرفت و باید برای این رسانه اجتماعی هدف و برنامه داشت.

 وی با تاکید بر اینکه نوجوانان و جوانان ما بدون هیچ گونه نظارتی از سوی والدین وارد این شبکه های اجتماعی می شوند تصریح کرد: جوانان ساعات زیادی را با افرادی که اصلاً شناختی از آنها ندارند و از نظر فرهنگی، اعتقادات و ارزشی با آنها سنخیتی ندارند، ارتباط برقرار می کنند.

حسینی افزود:  جوانان اوقات خود را در فضای مجازی با کسانی می گذرانند که هویت آنها را نمی شناسند و به سهولت به آنان اعتماد می­کنند که همین موضوع زمینه ساز رفتارهای ساختارشکنانه و ناهنجاری اجتماعی است.

سرهنگ نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: در این شبکه ها  هر فرد می تواند خود را به جای دیگری معرفی کند که همین مسئله آسیب مهمی است که بسیاری از جوانان را دچار مشکل روحی و روانی خانوادگی و تربیتی و وضعیت تحصیلی و آموزشی آنها را دچار اختلال کرده است.

وی گفت:  افزایش کمی ارتباطات که به واسطه اینترنت و شبکه های اجتماعی صورت گرفته، از کیفیت ارتباطات انسانی کاسته است و این مسئله طی چند سال آینده می تواند به یک نگرانی جدی تبدیل شود.و تهدید جدی برای قوام پایه های مستحکم خانواده باشد.

حسینی تصریح کرد: کلاهبرداری اینترنتی، سوء استفاده  از اطلاعات افراد در اینترنت، هک کردن سایت ها، اخاذی های اینترنتی ، ایجاد اختلال در حساب های بانکی و …. که این روزها به وسیله رایانه و در فضای مجازی رخ می دهد.

انتهای پیام/دانا

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.