اصفهان شرق

سهم بهشت آباد از بودجه 96 کم شد/ ضرورت بخشش جرایم وام کشاورزان در مناطق تحت خشکسالی

کدخبر: 122732
1395/10/19 در ساعت 17:08

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به اینکه مطالبه عمده کشاورزان، بحث آب است، گفت: اخیرا در بحث بودجه سال 96، جلساتی با معاون رئیس جمهور، وزیر نیرو و سازمان مدیریت برنامه ریزی برای کاهش بودجه طرح های انتقال آب گرفته شده تا بتوان این کاهش را در تلفیق بودجه اصلاح کرد.

حمیدرضا فولادگر اظهار کرد: پروژه مهم بهشت آباد در بودجه 96 با کاهش سهم مالی مواجه شد به این بهانه که هنوز عملیات پروژه شروع نشده است و مسلما در این خصوص پیگیری ها ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه مطالعه ماده23 سامانه دوم آبرسانی در وزارت نیرو تمام شده بود، افزود: علی رغم مطالعه ماده 23 در وزارت نیرو، سامانه دوم آبرسانی در جداول قرار گرفت و ردیف بودجه ای در این رابطه در نظر گرفته نشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: در بخش دیگر کاهش بودجه طرح های انتقال آب، تونل سوم کوهرنگ از ردیف بودجه ای ملی به ملی- استانی کاهش پیدا کرد و این در حالیست که طرح های انتقال آب از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی با تاکید بر اینکه تلاش نمایندگان در جهت اجرای احکام مهم و مفید در هر استان است، گفت: تلاش کردیم تا احکام خوبی در بخش صنعت و معدن، کشاورزی، محیط زیست، بهبود تسهیلات بانکی برای تولید و حوزه گردشگری، طی برنامه پنج ساله اجرا شود.

فولادگر با اشاره به اینکه کشاورزان طی دوره خشکسالی با کاهش و یا عدم درآمد مواجه هستند، خاطرنشان کرد: قطعا ضرورت بخشودگی جرایم وام های بخش کشاورزی در مناطق تحت خشکسالی باید توسط نمایندگان در دست پیگیری قرار گیرد چرا که کشاورزان در نبود آب برای کشت با عدم درآمد و مشقت در پرداخت وام مواجه هستند.

انتهای پیام/ ش