سرویس: غیر تولیدی 15:05 - یکشنبه 19 دی 1395

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان:

نخستین جشنواره داستان «روح‌الله» در اصفهان برگزار می‌شود

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان گفت: نخستین جشنواره داستان و رمان روح‌الله برای نخستین بار در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام عباس کمساری پیش‌از ظهر امروز در نشست خبری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اظهار داشت: اگر به بیانات امام راحل نگاه کنید ایشان به بحث وحدت اشاره خاصی داشتند و امیدوارم مسئولان ما به نکات گفته شده از سوی امام توجه داشته باشند.

وی با اشاره به ایام دهه فجر و برنامه‌های موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) برای این دهه خاطرنشان کرد: نخستین برنامه ما در ایام دهه فجر، برگزاری نشست‌های تخصصی به مننظور تبیین اندیشه امام راحل است.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان با بیان اینکه جشنواره شعر بهمن در اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: به این مناسبت همچنین جلسات تخصصی در موضوعات امام و انقلاب، امام و بانوان، امام و جوانان، امام و فرهنگیان و امام و هنرمندان در نگارستان امام خمینی(ره) برگزار شده و چهاردهمین جشنواره شعر بهمن با همکاری دانشگاه آزاد خوراسگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره نیمه آبان ارسال شده و این جشنواره به عنوان جشنواره بین‌المللی صورت می‌گیرد گفت: خوشبختانه در حال حاضر آثار خوبی نیز به دست ما رسیده و از شعرای ملی و خارج از کشور نیز آثار به دبیرخانه ارسال شده است.

کمساری افزود: موضوع این جشنواره امام، انقلاب و یادگاران امام انقلاب و یادگاران امام راحل است، دبیر این جشنواره علی فردوسی از شعرای صاحب سبک استان است.

وی گفت: اختتامیه این جشنواره 14 بهمن در سالن اتاق بازرگانی اصفهان با حضور شعرای بنام و مسئولان استانی و کشوری برگزار می‌شود. شعرا می‌توانند تا ابتدای بهمن آثار خود را به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان با بیان اینکه تا کنون بیش از 400 اثر به دست ما رسیده خاطرنشان کرد: موضوع این جشنواره به صورت اختصاصی در ارتباط با امام راحل است به همین دلیل محدودیت‌هایی در آثار وجود دارد.

وی اظهار داشت: امسال بنا داریم معرفی شاعر برگزیده استان را داشته باشیم سال 93 شاعر برگزیده صائب اصفهانی بودند در سال گذشته 2 شاعر برگزیده ملی و استانی داشتیم و امسال نیز شاعر برگزیده چهاردهمین دوره جشنواره را معرفی کنیم تا بدین وسیله خدمتی به حوزه شعر و ادب کرده باشیم.

کمساری با بیان اینکه به 14 نفر از برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا می‌شود افزود: از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای این جشنواره حضور شاعران بنام کشور به عنوان مهمان است که برخی از آن‌ها شعرخوانی نیز دارند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره داستان روح‌الله نیز خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره داستان و رمان روح‌الله برای نخستین بار در اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان تصریح کرد: داستان‌های ارسالی در این جشنواره در 3 بخش بوده و در داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه و داستان کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: کرد: اختتامیه این جشنواره هم‌زمان با هفته اصفهان در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود. همچنین در راستای ادامه فعالیت‌های دهه فجر 2 نمایشگاه را در نگارستان امام خمینی (ره) داریم که نخستین مجموعه با نام خلوت خورشید و موضوع تصاویر امام راحل در فرانسه است.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.